BasBQ
Beef en Steak

Gemineye; toch eens wat BBQ info inwinnen

Gemineye

Tondelzoeker
Berichten
5
Hoi, nieuw op dit forum. Ik ben Edwin, woonachtig in het mooie noorden des lands.

Gisteren werd ik gebeld, of ik wel mijn gewonnen barbecue wilde komen ophalen. Nou, dat wil ik wel! We hebben het er wel eens over gehad, maar eigenlijk nooit een gekocht. Nu ik er dan toch een in de schoot geworpen krijg; eens zien of ik er wat mee kan. Ik zal eens gaan rond lezen op dit forum.

Ik had al even wat gegoogeld en uitgevonden dat ik hem eigenlijk eerst moet inbranden (tips welkom....) , dat ik echte goede houtskool moet gebruiken (ga ik bestellen) en ook; dat ik er eigenlijk nog een plaat bij nodig heb om indirect te kunnen verhitten.

Dat laatste gaat eigenlijk mijn eerste vraag al over. Want op internet kan ik wel van die platen vinden, maar hoe kom ik er achter wat voor merk kamado ik eigenlijk heb? Leffe zal ze wel niet zelf maken stel ik me zo voor.

Het LIJKT op een Patton 15 inch, weet iemand of hij dat ook is?


IMG_6266.JPEG
 
knap ding voor een goede prijs :).

Inbranden, gewoon rustig opstoken de eerste keer, niet vanaf dag 1 pizza erin gaan maken.
Welke het juist is maakt niet veel uit, dit type komt toch allemaal uit dezelfde fabriek in China.

Als je de diameter hebt kan je op die manier accessoires kopen.
 
Gratis is sowieso nooit te duur toch! ;)

Ik vroeg het me vooral af omdat ik op deze website aan het bladeren was en uitvond dat de maat van een Patton (waar deze erg op lijkt van de buitenkant) blijkbaar afwijkt volgens deze site.

Maar ik moet vooral even gaan meten aan de binnenzijde begrijp ik


Schermafbeelding 2024-07-02 162634.jpg
 
Welkom Edwin. Dat is een mooie prijs.
 
Welkom!

Mooi dingetje heb hem vaker zien staan o.a. bij de AH.
Leffe is heerlijk bier
 
Welkom Edwin,

Sjonge, is dat even een knalgele barbecue!
Wat gaaf dat je die gewonnen hebt. Veel plezier ermee!

Groetjes uit Veendam.
 
Hey, welkok. Mss kan je eens een foto posten van waar hij open staat en de binnenzijde.

In principe gaat dit een standaardmaat zijn en dus eventjes de binnen diameter meten en dan weet je al hoeveel inch deze is. Op basis daarvan kan je veel vinden. Vermoedelijk komt deze uit de Auplex fabriek en daar is niets mis mee.

Afhankelijk van wat er nu al binnenin zit, kunnen we hier wel eventjes mee kijken wat je precies nodig hebt als platesetter.
 
Van binnen ziet hij er zo uit! Binnenkort eens beter zoeken naar iets wat past. Ik zocht vandaag even tijdens mijn werk maar ik moet even de aandacht er bij hebben.


66a43565b28f3297f7137356d6605a4a.jpg

940c1afc3075fe3b1f50022f45c670c9.jpg

c8e50fbd889620987242f5a6c15cbb80.jpg

213dd169ecbce9457b58e14197992204.jpg

d0d108f27fb5c2d582530aa9fd08e0d6.jpg
 
Welkom!

Mooie prijs.

Zo te zien moet je op zoek naar een platesetter van 32-33 cm breed.
 
Zou Het moeten nameten, maar lijkt me min of meer hetzelfde formaat als de Kamado Joe Junior.
 
Gefeliciteerd! Dat zijn leuke prijzen! Daar ga je veel plezier van hebben.
 
Zolang het IN je bbq past en OP de vuurbox ligt en niet spant IN je BBQ dan kan je alle accessoires gebruiken.
Er moeten een klein beetje marge zijn tussen de BBQ zelf en het accessoire ivm uitzetting.

Het moet wel op de vuurbox liggen net zoals je rooster.

Als je je rooster meet en opzoekt welke bbq's dezelfde maat hebben dan kan je zo goed als alle accessoires van dit type gebruiken.
 
Welkom ! Mooie bbq !! Ik zou gewoon een mailtje sturen met de binnenmaat naar de webshop waar je hem wilt bestellen, dan kun je niet misgaan en ligt de verantwoording bij hun.
 
Welkom bij het Genootschap.
In dit voorstel topic is het niet de bedoeling dat je direct technische vragen gaat stellen over je BBQ, daar hebben we andere sub forums voor zoals het "soorten Barbecues" onderdeel.
Daar kun je een nieuw topic starten en je helemaal uitleven met deze vragen
 
Ik heb kamadobbq gevraagd om advies over een 15" platesetter en ik krijg hetzelfde advies als voor een 15" Patton kamado. Die platesetter moet met een simpele handeling iets verkleind worden om in dit model kamado te passen, maar dat gaat me lukken. Toch mooi dat mensen weten wat ik nodig heb ;) Het komt er dan uit te zien als hieronder, dat lijkt me prima.

Ik denk dat ik nog even zoek naar een lekschaaltje van een beetje zelfde diameter als die plaat, dat zag ik Noskos toevallig doen in een video. Dan nog een temperatuurmeter erbij bestellen en dan binnenkort maar eens proberen.



platesetter kleiner maken 2.JPG
 
Welkom bij het Genootschap.
In dit voorstel topic is het niet de bedoeling dat je direct technische vragen gaat stellen over je BBQ, daar hebben we andere sub forums voor zoals het "soorten Barbecues" onderdeel.
Daar kun je een nieuw topic starten en je helemaal uitleven met deze vragen

Ah, thanks. Ga ik doen (y)
 
Ik heb kamadobbq gevraagd om advies over een 15" platesetter en ik krijg hetzelfde advies als voor een 15" Patton kamado. Die platesetter moet met een simpele handeling iets verkleind worden om in dit model kamado te passen, maar dat gaat me lukken. Toch mooi dat mensen weten wat ik nodig heb ;) Het komt er dan uit te zien als hieronder, dat lijkt me prima.

Ik denk dat ik nog even zoek naar een lekschaaltje van een beetje zelfde diameter als die plaat, dat zag ik Noskos toevallig doen in een video. Dan nog een temperatuurmeter erbij bestellen en dan binnenkort maar eens proberen.



Bekijk bijlage 67124

Hetgeen op de foto is het accessoire van Kamado Joe Junior.
 
Ik heb kamadobbq gevraagd om advies over een 15" platesetter en ik krijg hetzelfde advies als voor een 15" Patton kamado. Die platesetter moet met een simpele handeling iets verkleind worden om in dit model kamado te passen, maar dat gaat me lukken. Toch mooi dat mensen weten wat ik nodig heb ;) Het komt er dan uit te zien als hieronder, dat lijkt me prima.

Ik denk dat ik nog even zoek naar een lekschaaltje van een beetje zelfde diameter als die plaat, dat zag ik Noskos toevallig doen in een video. Dan nog een temperatuurmeter erbij bestellen en dan binnenkort maar eens proberen.



Bekijk bijlage 67124
Nice ! Grill guru heeft een redelijk goedkope drippan voor 16 euro geloof ik. De compact versie. Die is precies 27 cm dacht ik ( net zo groot als je deflector plate )
 
Terug
Bovenaan Onderaan