BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde peer

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.854
Soms heb je na aanleiding een heel fotogeniek plaatje in je hoofd... Bij deze de spoiler... Niet dus 😝. Maar ach wat zal het.
In het kader van de fotowedstrijd kwam ik een recept tegen van gegrilde peer.
Leuk, lekker en eens wat anders. Verwacht geen zoet dessert, wat ook wel eens lekker is.

Vrij eenvoudig... De peer doormidden snijden, besprenkelen met olijfolie en bestrooien met maldon zout of fleur de sel.
20230826_204005.jpg
20230826_204112.jpg
20230826_204230.jpg


En dan 15 minuten op de grillplaat. De laatste 5 minuten wat pecannoten mee gebakken.
20230826_204539.jpg
20230826_205320.jpg


15 minuten later.....
20230826_210400.jpg


Ondertussen had ik een lepeltje honing met cacao gemengd in een pannetje.
Dit samen met een beetje mascarpone en de pecannoten. That's it.

Erg lekker, wanneer je niet naar iets heel zoets op zoek bent.
20230826_211142.jpg
20230826_211150.jpg


En toen nog een lekker vergeten biertje... En laat ik die nou vanmiddag in de kruipruimte gevonden hebben.

20230826_221935.jpg


20230826_123340.jpg


20230826_123425.jpg
 
Gaan we een keer proberen! Smaakt die bock nog na 9 jaar? Zal vast wel flink geoxideerd zijn.
 
Haha ja dat geloof ik. Over het algemeen wordt bier mettertijd echt niet beter.
 
Remco, Ik zou de kruipruimte maar eens goed navlooien. Wellicht kom je nog meer tegen.....πŸ€£πŸ˜‚

O ja, het ging over de gegrilde peer. Die ziet er smakelijk uit. Ga ik eens mee aan de slag.
 
Haha ja dat geloof ik. Over het algemeen wordt bier mettertijd echt niet beter.
Nou ik heb pas een fantastische St. Bernardus 12 uit 2012 op. Was een magnumfles, welke ik cadeau had gekregen.

Het ligt er heel erg aan welk bier. Leg dit 2 jaar weg en het is fantastisch. Chimay blauw kun je ook heel goed opleggen en Westvleteren 12 gaat ook goed (heb ik mij laten vertellen). De bedoeling was 2/3 jaar, dat werd dus 9🀣
 
Remco, Ik zou de kruipruimte maar eens goed navlooien. Wellicht kom je nog meer tegen.....πŸ€£πŸ˜‚

O ja, het ging over de gegrilde peer. Die ziet er smakelijk uit. Ga ik eens mee aan de slag.
Ik ga van de week met de metaaldetector en schep aan de slagπŸ˜‚. Het enige probleem wat ik heb, is dat zo'n ruimte niet gebouwd is voor bourgondiers😬.
 
Ziet er lekker uit Remco. Toen ik de foto zag deed het me denken aan een gerecht wat iemand van een afstandje naar beneden op het bord liet vallen en wat zorgde voor een mooi "splash" effect :LOL: Succes met de wedstrijd!
 
Lekker recept, komt op de "to do".
Het schijnt dat naarmate je meer gaat drinken je ook vaker verrast wordt/ drank vindt waarvan je niet meer wist dat je het had....;)
 
Ziet er lekker uit Remco. Toen ik de foto zag deed het me denken aan een gerecht wat iemand van een afstandje naar beneden op het bord liet vallen en wat zorgde voor een mooi "splash" effect :LOL: Succes met de wedstrijd!
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚Precies dat. Het leuke van de wedstrijd is om gewoon eens iets anders te maken. Dat het dan niet de perfecte foto is..... 🀣
 
Ik ga van de week met de metaaldetector en schep aan de slagπŸ˜‚. Het enige probleem wat ik heb, is dat zo'n ruimte niet gebouwd is voor bourgondiers😬.
Hahaha, ligt niet aan de bourgondiers. Kom er ook slecht in. Verkeerd gebouwd denk ik......
 
lijkt me lekker Remco.
Ben wel benieuwd hoe het smaakt. Komt op de todo
 
Terug
Bovenaan Onderaan