BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde kip als bij de slager.

nicodejong

Vuurmaker
Berichten
76
Wie kent ze niet de kippetjes aan het spit bij de keurslager de oranje gekleurde dames ruik je al van ver en je krijgt er meteen trek in.

Is er iemand die weet hoe deze dames gekruid/ gemarineerd worden?

Ik kreeg de opdracht van de directie om deze ook maar eens van de bbq te maken ik wil natuurlijk geen flater slaan ;-)

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
Lijkt me dat elke slager zijn eigen kruidenmix gebruikt.

Ik zou zeggen, beoordeel een aantal rubs op diverse bbq sites en kies er 1 of 2 en ga ervoor.
En dan proef je zelf welke het beste bevalt en of je er voor je persoonlijke eigen touch er nog iets aan zou wijzigen.
Dat is toch het mooiste dat er Is?
 
Ridevi71 zei:
Lijkt me dat elke slager zijn eigen kruidenmix gebruikt.

Ik zou zeggen, beoordeel een aantal rubs op diverse bbq sites en kies er 1 of 2 en ga ervoor.
En dan proef je zelf welke het beste bevalt en of je er voor je persoonlijke eigen touch er nog iets aan zou wijzigen.
Dat is toch het mooiste dat er Is?
Dit gaat ook zeker gebeuren.
Hoop alleen dat er wat mensen zijn die mij mogelijk al in de juiste richting kunnen sturen.



Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
Ceriel zei:
Ik denk dat je met Verstegen kipkruiden in de buurt komt...

Ridevi71 zei:
Lijkt me dat elke slager zijn eigen kruidenmix gebruikt.


Elke slager zijn eigenmix heb ik ook aan zitten denken, alleen ruikt elk spit hetzelfde.
Daardoor kwam ik zelf ook op de Verstegen kipkruiden uit. Deze verkopen alle keurslagers ook wel.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
Ridevi71 zei:
Lijkt me dat elke slager zijn eigen kruidenmix gebruikt.

Ik zou zeggen, beoordeel een aantal rubs op diverse bbq sites en kies er 1 of 2 en ga ervoor.
En dan proef je zelf welke het beste bevalt en of je er voor je persoonlijke eigen touch er nog iets aan zou wijzigen.
Dat is toch het mooiste dat er Is?

Denk dat het grootste deel van de slagers een 'standaard' mix gebruiken. Als ze de kippen al zelf rubben ...

Net zoals huisbereide lasagne, die ook gewoon uit een doos komt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik denk dat een deel van de smaak ook te danken is aan de manier van grillen.
Bij een poelier of slager wentelt zo'n kippetje zich lekker gelijkmatig door de warmte waardoor hij heel gelijkmatig gegaard wordt en ook z'n velletje wordt dan ook lekker bruin en krokant.
Ook werkt dat met een draaispit op de bbq zo, komen met de mix van Stegeman de lekkerste kippetjes vanaf.

 
Kippie is gevlinderd ( iemand nog tips om de ruggengraat fatsoenlijk te verwijderen?, dit blijf ik een k.. Klusje vinden)

Voor nu staat ze in de Verstegen kruiden. Om te beginnen.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
nicodejong zei:
Kippie is gevlinderd ( iemand nog tips om de ruggengraat fatsoenlijk te verwijderen?, dit blijf ik een k.. Klusje vinden)

Wildschaar is misschien comfortabeler dan een scherp mes?
 
Sander72 zei:
nicodejong zei:
Kippie is gevlinderd ( iemand nog tips om de ruggengraat fatsoenlijk te verwijderen?, dit blijf ik een k.. Klusje vinden)

Wildschaar is misschien comfortabeler dan een scherp mes?
Wildschaar gebruik ik al, normaal verwijder ik het borstbeen ook altijd de volgende x laat ik dat achterwege.


Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
Verstegen kruiden komen in de buurt echter mist er nog wel wat.
Heb nu wel een mooie basis om op uit te breiden.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
nicodejong zei:
Verstegen kruiden komen in de buurt echter mist er nog wel wat.
Heb nu wel een mooie basis om op uit te breiden.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Wellicht weet je dit al maar heb je meegekregen dat er van de Verstegen kipkruiden twee soorten zijn?
De traditinele en de wat pittiger pikante.
Beide vinden we lekker maar persoonlijk vind ik de pikante net ietsje lekkerder. ;)
 
BensBQ zei:
dat mooie rode kleurtje bij de slagers etc. krijgen ze doordat er vloeibare paprika aan de kruiden word toegevoegd ;)


Hoe komen ze er op  :D!
 
BensBQ zei:
dat mooie rode kleurtje bij de slagers etc. krijgen ze doordat er vloeibare paprika aan de kruiden word toegevoegd ;)
Alleen zal het niet veel aan de smaak veranderen vermoed ik.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan