BasBQ
Beef en Steak

Gegrilde Dorade

 
 

Maarten215

Vuurmaker
Berichten
78
Beste Genootschappers

Aangezien de zomervakantie nog ver weg of onzeker is hadden we besloten het Portugese gevoel naar Nederland te halen.

Ontzettend simpel en toch heel lekker. Gegrilde dorade. De binnenkant gevuld met knoflook, plate peterselie en citroen. Buitenkant olijfolie en zeezout.

kamado opgestookt tot ongeveer 230 graden. Beide kanten 7 min gegrild en eraf gehaald.

Eten kan heel simpel en ontzettend lekker zijn.

De vis is gekocht bij de Makro.

4D6A8981-C5F2-4BFE-83EE-45D843DAA60B.jpeg


7BF9DE61-F7E9-47A8-833D-6DFD3AE56226.jpeg


EE2AD61F-5D1E-48BE-8A2F-8487C0128E51.jpeg


54F1C36C-C7B4-42D2-B3B8-1024FDB9E8D1.jpeg
 
Portugese dingen! Altijd lekker!!!
 
Dit is zo ontzettend lekker. Ik heb er zelfs mn vis klem voor aangepast. Dat moet smullen geweest zijn
 
ja, lekker hoor. gegrild visje, en zeker dorade, is altijd lekker
en vooral als het niet al te ingewikkeld is.
netjes gedaan
 
Hoi Bram,

Vraag. Wat voor visklem gebruik je? Ik ben nog zoekende naar een visklem.

Ik heb een oud ding. Geen id waar het vandaan komt. Er zat ooit een lang handvat aan. Maar die is er nu af. En haaks op de klem gezet. Zodat de vis in de weber kan en de deksel nog dicht. Echter heb ik mijn zinnen gezet op de weber klem. En dan het grote model. Alleen nog niet kunnen bemachtigen.
 
Dat ziet er lekker uit!

Hele visjes van de Q gebeurt hier bijna nooit, omdat mijn vrouw geen visliefhebber is. Af en toe een stukje zalm of wat garnalen krijg ik er nog wel in, maar hier hoef ik niet mee thuis te komen.
Maar nu zie ik dat je er 2 visjes op hebt liggen. Eet je zo'n vis in je eentje op? Want dat biedt natuurlijk wel weer perspectief ;)
 
Dat ziet er lekker uit!

Hele visjes van de Q gebeurt hier bijna nooit, omdat mijn vrouw geen visliefhebber is. Af en toe een stukje zalm of wat garnalen krijg ik er nog wel in, maar hier hoef ik niet mee thuis te komen.
Maar nu zie ik dat je er 2 visjes op hebt liggen. Eet je zo'n vis in je eentje op? Want dat biedt natuurlijk wel weer perspectief ;)
1 vis met ze tweetjes is te weinig. Mijn dochtertje (14 maanden) is nogal gek op vis, dus die snoept lekker mee. Maar 1 vis eet je makkelijk op.
 
Lekker zeg! Moet zelf ook maar weer eens een visje erop gooien...
Heerlijk, bedankt voor het delen 👌
 
Thuis en toch het vakantie gevoel hebben 👍🏻
 
Ja man, dat is het! Zo kun je sardines en makreel er ook goed bij hebben !
 
Ziet er goed uit! Was op zoek naar een receptje voor makreel, maar zo’n dorade gaat er ook wel in! 🐟😋
 
Zalig om vis op de Q te grillen, en dan nog Dorade 🥲
 
Terug
Bovenaan Onderaan