BasBQ
Beef en Steak

Gebruik divide&conquer icm kolenmand KJ

 
 
 

Bucari007

Stoker
Berichten
286
Hallo mede Q-ers.

Ik heb een originele kolenmand van Kamado Joe en gebruikte deze icm een universele divide & conquer, maar irriteerde mij aam het allemaal NET niet lekker passen, dus Universele verpatst en originele gekocht. Zit als gegoten...ECHTERRRR ik vind de platesetter zo raar op de onderste laag liggen, deze steunt letterlijk alleen op de kolemmand ipv de D&C?????

Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?

Ik heb het accessoirerek nog van de universele en daar kan ik hem wel opleggen, maar deze gebruik ik graag voor een lekbak oid.

Iemand tips????? Of hoort hij op de mand te steunen??

5b85a5bad86a159fdc7459db0bd61a55.jpg
2e84bf4256a746ff9ece0c69c79dfe87.jpg
d671a092b5297e357a845015ef60ad2e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Post aangepast.
Zie deze foto, zit bij mij net zo. Allemaal origineel KJ.
e16dbfeb49f23a90f10b1d07507fb051.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hoort dit niet zo hoor. Lijkt me dat dit niet super stevig ligt. Heb je het gietijzeren rooster onder de kolenmand weggehaald? Dan zakt de kolenmand namelijk nog een fractie.
 
Normaal moet de mand hangen, maar je haakjes staan te hoog. Heb je dat gietijzeren roostertje onderaan weggenomen, zoals Laurens schrijft? Want deze is niet meer nodig met een kolenmand.
 
Bij mij is dat ook zo, hoort gewoon zo volgens mij. Voor zover ik weet hangt de mand normaal gesproken niet, alleen als je het hele zooitje er in ene keer uit tilt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik heb inderdaad het extra roostertje eronder weggehaald en ook even op YouTube rondgekeken en kwam inderdaad voor tegen dat hij gewoon op de kolenmandhaakjes steunt, blijkt dus toch zo te horen. Daardoor heeft hij volgens anderen iets meer afstand tot de kolen zelf.
Geen idee verder, maar ben blijkbaar niet de eerste die twijfelt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ik had precies hetzelfde. Ik heb de haken vd kolenmand eraf geslepen.
 
Het plaatje onderin is er bij mij ook uit. Het mandje rust op de firebox.
De halve manen (gietijzer, rooster, deflector) rusten op de haakjes en an sich ligt dat erg stabiel hoor.
Als je de binnenkant eruit tilt, komt het mandje normaliter mee.

Misschien dat @Free_ltd een fotootje kan maken, want ik zie een KJ als avatar en bij hem hangt ie schijnbaar.
 
Het plaatje onderin is er bij mij ook uit. Het mandje rust op de firebox.
De halve manen (gietijzer, rooster, deflector) rusten op de haakjes en an sich ligt dat erg stabiel hoor.
Als je de binnenkant eruit tilt, komt het mandje normaliter mee.

Misschien dat @Free_ltd een fotootje kan maken, want ik zie een KJ als avatar en bij hem hangt ie schijnbaar.

Ik zelf heb geen originele van KJ. die van mij heeft deze haken niet, maar gewoon 2 handvaten aan de zijkant.
 
Het plaatje onderin is er bij mij ook uit. Het mandje rust op de firebox.
De halve manen (gietijzer, rooster, deflector) rusten op de haakjes en an sich ligt dat erg stabiel hoor.
Als je de binnenkant eruit tilt, komt het mandje normaliter mee.

Misschien dat @Free_ltd een fotootje kan maken, want ik zie een KJ als avatar en bij hem hangt ie schijnbaar.
Ik denk dat ik het dan ook gewoon zou houd. De attachement aan de mand is natuurlijk wel handig. Het ging mij meer op de kwetsbaarheid van de halve deflectors dat deze niet gaan afbreken aan de uiteinden oid.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Heb zelf geen mandje maar zou het zo kunnen zijn dat de mandjes eigenlijk voor een type 3 zijn gemaakt?
Dat ze dan wel in een type 2 passen maar niet aan het D&C hangen zoals een type 3?
De base van een type 3 is namelijk dieper als die van type 2.
 
Heb zelf geen mandje maar zou het zo kunnen zijn dat de mandjes eigenlijk voor een type 3 zijn gemaakt?
Dat ze dan wel in een type 2 passen maar niet aan het D&C hangen zoals een type 3?
De base van een type 3 is namelijk dieper als die van type 2.
De type 3 heeft een diepere base maar wel dezelfde firebox als de type 2 waardoor ook daar het mandje niet aan het D&C hangt. De mandjes zijn ook gemaakt om in de firebox te staan, ze hebben namelijk drie kleine pootjes aan de onderkant. Blijkbaar heeft KJ het dus gewoon zo bedoelt om de deflector plates op die haakjes te leggen, al kan ik niet zeggen dat ik het heel handig vind eerlijk gezegd, maar het werkt wel.
 
Uhm, ik vind het juist wel handig. Anders zou je elke keer als je de D&C eruit tilt, ook je kolenmand meetillen. Dat vind ik pas onhandig.
nu pak je het spul er zo uit, en als je het mandje mee wilt liften, tik je hem een stukje naar links en lift dan omhoog.
 
Uhm, ik vind het juist wel handig. Anders zou je elke keer als je de D&C eruit tilt, ook je kolenmand meetillen. Dat vind ik pas onhandig.
nu pak je het spul er zo uit, en als je het mandje mee wilt liften, tik je hem een stukje naar links en lift dan omhoog.
Daar heb je wel een punt ja, nog nooit zo over gedacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan