Beef en Steak

Gas BBQ gekocht in Duitsland ook bruikbaar in België ?

XD1971

Tondelzoeker
Hallo,

We zijn van plan om een gas BBQ (Napoleon) aan te schaffen in Duitsland.
nu had ik begrepen dat de gas BBQ’s in Duitsland werken met een gasdruk van 50 mbar, terwijl dit in België normaal 30 mbar zou zijn.
Zijn deze BBQ’s dan ook bruikbaar in België (of Nederland) en zo ja, zijn er dingen waar we speciaal moeten op letten ?

Als je de bbq in Duitsland koopt is de kans groot dat je er een slang + reduceer ventiel bij krijgt voor op je gasfles. Dat reduceerventiel reduceert de druk uit de fles dan naar de vereiste 50mbar, dus je kunt dit ook in België of Nederland gebruiken. Houdt er wel rekening mee dat je, mocht je meer slangen met ventielen hebben, deze niet verwisseld.

Hallo Juulvh,

Bedankt voor de snelle reactie ... hiermee zijn we zeker al een stuk op weg geholpen !

Hoi XD1971,
Is dit het nieuwe voorstellen?

Hoe bedoelt u ?

Precies zoals ik het zeg.
Voorstellen doe je bijvoorbeeld zo: Hallo Ik ben...….
Daarna kun je eventueel je vraag stellen, maar bij voorkeur doe je dat na je voorstellen in het betreffende forum onderdeel (materiaal)
Dit forum onderdeel heet niet voor niets: Stel je voor;)

Oeps ... even over het hoofd gezien ...
Hallo, ik ben een beginnende gas BBQ-er die van plan is om te beginnen met gas BBQ.
Voordien hadden we een Weber kolen BBQ.
Ons oog is gevallen op Napoleon.
We hopen via dit forum veel bij te leren ...

Welkom op het Genootschap.
Als je de BBQ in Duitsland koopt heb je daar een bijbehorende drukregelaar van 50mBar nodig. Die zit er of al bij of dien je in Duitsland te kopen.

@Frits: bedankt voor de reactie !
Het aansluiten op propaan gasflessen uit België of Nederland vormt dan geen probleem ?

Nee, dat zou geen probleem moeten zijn. De druk regelaar en de gaatjes in de gasbuis zijn op elkaar afgesteld. In Duitsland zullen deze gaatjes kleiner of minder zijn, omdat de druk hoger is. In België zullen de gaatjes groter of meer zijn om zo dezelfde brand resultaten te kunnen hebben.

Welkom bij het genootschap
Succes met je aankoop alvast

Terug
Bovenaan Onderaan