Beef en Steak

Galbi/ Kalbi Korean style

Erik B71

Stoker
Vandaag Koreaanse Galbi/Kalbi ribs op de bbq. Dat zijn shortribs van het rund dwars gesneden. De Galbi/kalbi een dag vantevoren eerst in de marinade gezet. Een marinade met 25 ml sushi-azijn, 100 ml sojasaus, 100 ml mirin, 1 El gochujang (Koreaanse rodepeperpasta), 2el bruine suiker, 2 el honing, het groen van een bos lenteuien, gember en 10 tenen knoflook en een Aziatische peer.
De volgende dag de bbq naar 230 graden en de Galbi/Kalbi in 10 minuutjes boven het directe vuur. In de 10 minuten dat het vlees moest rusten de noodles gekookt en de groente gewokt in de marinade van de Galbi/Kalbi. Het was heerlijk, alleen de botjes bleven over

IMG_9965.jpeg

IMG_9966.jpeg

IMG_9967.jpeg

IMG_9968.jpeg

IMG_9970.jpeg

IMG_9971.jpeg

Laatst bewerkt:
Dat ziet er zo lekker uit maar …..vragen vragen

Hoe kom je aan dat vlees
Waar haal je dit recept vandaan

Nogmaals dit lijkt me echt lekker

Dat ziet er zo lekker uit maar …..vragen vragen

Hoe kom je aan dat vlees
Waar haal je dit recept vandaan

Nogmaals dit lijkt me echt lekker
Het vlees had ik besteld bij Meatlovers.nl. Daar staat ook meteen een recept bij. Als je Kalbi bbq recept googgled dan krijg je er verschillende te zien. Ik heb een beetje van het ene en een beetje van de ander en een beetje van mijzelf. Omdat ik wat pit er in wilde had ik er gochujang bij gedaan. ipv de Aziatische kan ook een kiwi en ananas gebruikt worden. Had er zelf noodles en Aziatische groente bij gewokt.

Hier kun je me dus voor wakker maken, kijk ze eens mooi glimmen op dat grilrooster, heerlijk.
Wij maken altijd een bereiding hiervan, Kalbi Kui, maar dan niet met short ribs.

Forumrecept: Kalbi Kui Surf & Turf

Zou leuk zijn als je deze bij de recepten zou plaatsen. ;)

Laatst bewerkt:
Heel mooi recept! Echt weer eens iets anders.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Een andere bereiding (die ik persoonlijk eigenlijk lekkerder vindt) die je een keer kan proberen is tteok-galbi.

Hier kun je me dus voor wakker maken, kijk ze eens mooi glimmen op dat grilrooster, heerlijk.
Wij maken altijd een bereiding hiervan, Kalbi Kui, maar dan niet met short ribs.

Forumrecept: Kalbi Kui Surf & Turf

Zou leuk zijn als je deze bij de recepten zou plaatsen. ;)
Hoi Ewald, die surf en turf ga ik zeker een keer proberen. Ik heb het gerecht bij de recepten geplaatst. Om eerlijk te zijn had ik nog niet zo ver naar beneden gescrold in het hoofdmenu. Dus zo leer je nog wat over het forum.

Terug
Bovenaan Onderaan