BasBQ
Beef en Steak

Fruity Fast BBQ

 
 

GerjoV

Kooltjesharker
Berichten
128
Wat een warmte, heeeeerlijk!
Echter is even geen inspiratie voor de foto wedstrijd "less is more"

Echter!! Warmte, zomer, fruit, sappig, lijkt op....STEAK! tadaaaa... daar is mijn inspiratie weer...

Dus begonnen met een watermeloen, paar dikke plakken gesneden... wat feta kaas in blokjes gesneden en verkruimeld, dit mooi op een plankje gelegd...
20200811_191250.jpg

Ondertussen een koud fris fruity biertje soldaat gemaakt... de Q aangestoken... en even gewacht tot deze mooi brandde....

Daarna de uhmm watermeloen steaks?? Haha op de Q gelegd (nog nooit gedaan, mijn vriendin verklaarde mij voor gek)
20200811_191408.jpg
20200811_192423.jpg
20200811_193017.jpg


Ik wou voor mooie gril strepen gaan, helaas ging dat op 1 of andere niet....

Na ongeveer 4 minuten per kant van de Q gehaald, mooi doormidden gesneden en op de presenteerplank gelegd. Wederom verkruimelde feta kaas erover heen.. een heeerlijk fris fruity biertje erbij ( Lowlander Yuzu & Grapefruit 2.5% ) en genieten maar!!!

Kijk en geniet in gedachten mee...
20200811_193600.jpg
 
Dit is wat je noemt een zomers gerecht. Ziet er goed uit
 
Lekker zomers zeg, was vast smullen! Voor grillstreepjes zou je iets van suiker op de meloen kunnen doen (honing oid) en/of meer kolen en dichter op de kolen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Moet ik echt eens gaan proberen. :unsure:
 
Watermeloen en feta, altijd een goede combi!
Ik denk dat het probleem vooral zit bij het feit dat een watermeloen voor 95% uit water bestaat (what's in a name).
Misschien de buitenkant wat laten uitdrogen en zeer heet grillen?!
 
Ziet er lekker uit met deze hitte

Nu vind ik het al snel warm ☺️
 
Lijkt me nou echt een zalige combi! Ik mis die streepjes ook wel echt op de foto.

Zou dat de volgende keer met gietijzeren roostertje proberen, of gewoon toch wat langer laten liggen?
 
Ja klopt.. langer laten liggen was ik bang dat de meloen te zacht werd.. maar hij was alsnog prima t3 doen en je merkte wel dat hij van de Q afkwam
 
Dat ziet er een lekker plankje uit zeg. Leuk id om deze twee ingrediënten te combineren.
Ga ik ook eens proberen. tnx voor de inspiratie
 
Terug
Bovenaan Onderaan