BasBQ
Beef en Steak

Friday night, Bavette Night!

 
 

JasperB

Vuurmaker
Berichten
80
Hallo beste forumleden,

Gister heb ik voor het eerst bavette gemaakt op mijn BGE. Zoals bij bijna al mijn eerdere posts heb ik hiervoor een recept/aanwijzingen van NOSKOS gebruikt, namelijk "Bavette met kruidenboter". Echter in dit geval heb ik de kruidenboter achterwege gelaten. Voor het vlees heb ik een mooi stuk bavette gehaald bij mijn inmiddels "vaste" slager. :) Het vlees was al mooi schoongemaakt dus ik hoefde zelf geen vliezen meer te verwijderen. Voor het kruiden van het vlees heb ik er voor gekozen om "BBQ Sout met suurlemoen peper" te gebruiken.

20201106_171035.jpg


Nadat de egg mooi op temperatuur was heb ik bavette er in zo'n 15min direct op gegrilld en bij 50°C eraf gehaald om nog 10 min te laten rusten.

IMG-20201106-WA0040.jpg


20201106_181131.jpg


IMG-20201106-WA0044.jpg


Over het eindresultaat waren we zeer te spreken! Hierbij hebben zeker de tips van NOSKOS en van hier op het forum mij geholpen, v.w.b. het snijden van de bavette. Super mals en zacht op deze manier! Erg lekker en makkelijk om te maken en perfect als eenvoudige maaltijd met friet en een simpele salade.
 
Dat ziet er prima uit. Dit zal zeker gesmaakt hebben
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit hoor
Helemaal met je eens. Een heerlijk stukje vlees dat snel en makkelijk op tafel staat.
 
Mooi stuk vlees die Bavette. Dat moet smullen geweest zijn.
 
Ziet er goed uit
Mooi meegenomen zo’n slager 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan