BasBQ
Beef en Steak

First Time MOINK Bals van de WSM

 
 
 

Martijn van den Berg

Stoker
Berichten
405
Goedemiddag allen,

Gisteren heb ik voor een groepje eters lekker een aantal gerechten van de Q mogen maken. En bij het samenstellen van het menu wilde ik heel graag de MOINK Bals een keer maken, ze zien er zo lekker uit... dus ik was verschrikkelijk benieuwd naar het resultaat.

Als eerste heb ik een BBQ saus gemaakt om de ballen mee in te smeren, hiervoor het het NOSKOS sweet en smokey BBQ saus recept gepakt;

Alle ingredi?nten in de pan zonder de ketchup;


Ketchup erbij en roeren maar;


Ik heb de saus even lekker laten pruttellen, en omdat is helaas geen smoke water heb heb ik de pan even op de WSM gezet met een blokje eiken rook hout erin. Hier heb ik alleen geen foto van gemaakt  :-O

Zo en nu de ballen maken;

Alle ingredi?nten in een schaal en kneden maar;


Formaat golfbal gedraaid, (nou ja ik vrouw lief  :D);


Beetje BBQ rub erop gestrooid;


Lekkere plak ontbijtspek er langs met een prikker;


En in de koelkast

Nu de WSM klaar gemaakt, stond al aan met de pan saus er nog op. en die goed op temp gehouden, het was nog te vroeg maar ha op het moment van roken met de handel nog een paar blokken eiken hout erop en de ballen erin;


Na een uur de ballen een mooie saus laag gegeven, voor de kids een paar zonder saus gelaten  ;);


EN na een lange 30 minuten wachten (het rook al zo lekker rond de WSM) was het eindelijk klaar;






Nou en wat vonden we ervan en belangrijker de gasten... Nou ze waren heerlijk en zo op. Heerlijk mals met een mooie rook smaak en een goede suas erop die zoet begint en toch een lekker scherpte krijgt daarna die niet te was.

Deze ga ik zeker meer maken!!

Bedankt voor het kijken en tot het volgende verslag  B-)
 
Mooi hoor
 
Goeie ballen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan