BasBQ
Beef en Steak

First ribs op de Kamado!

 
 

Hjalmar

Tondelzoeker
Berichten
12
Vorig weekend de Masterbuilt kamado uit de verpakking gehaald en vandaag de eerste run.

Niet te gek beginnen, dus gekozen voor een sparerib :D

Aansteken en opwarmen van de kamado was een appeltje eitje, drie wokkels gebruikt en dat verliep precies zoals ik in diverse tutorials gezien had. Na een minuut of 10 waren deze opgebrand en kon het spelen beginnen. Twee stukjes appel rookhout erin, eentje op de hete kolen en de andere een stukje daar vanaf.
De kamado op temperatuur houden was overigens ook een fluitje van een cent. ( of beginnersgeluk) Schommelingen niet meer dan een graad of 5 heen en weer en eigenlijk alleen maar nadat ik de klep had geopend. ( Dus goed te verklaren)

Oké terug naar het vlees! Eigen gemaakte rub gebruikt waar lekker wat pit in zit. Nachtje in laten trekken want hè , toch tijd zat.

Na ongeveer 45 minuten een stabiele en constantemperatuur van 120 graden de ribs erop. kleine 3 uur erop laten liggen en daarna ingepakt in aluminium folie. Beetje basterdsuiker erover en wat appelsap in het pakketje. Niet teveel, less is more dacht ik.
Ongeveer een uurtje zo erop gelaten en daarna nog een keer een uurtje met een een bbq saus erbij. Lekker schilderen. :D

Onwijs lekker gegeten en de Masterbuilt is minder wit dan vanmorgen.

Op naar de volgende! 💪🏻

E0906FD5-15AF-42B1-8948-8A1835B4B5A2.jpeg


285313BA-6F21-48B5-A396-30ACA93BA55F.jpeg


581A480E-42AA-4D6B-927F-E4AAFB31C928.jpeg


3DA84947-E9EA-4511-8FF1-2293F46E0991.jpeg
 
Lekker bezig geweest, dat zijn lekkere ribbels geworden van je nieuwe Q :love:(y)
 
Das een hele mooie rib zeg
Prima gelukt
 
Ziet er een heerlijke rib uit.
Een kamado hoort nu eenmaal niet wit te blijven aan de binnenkant ;)
 
Dat ziet er prima uit, had er nu maar twee strengen opgelegd 😀
 
Toch fantastisch als je er achter komt hoe simpel het kan zijn terwijl het resultaat zo fantastisch lekker is. Geniet er van!
 
Met recht lekkere repo! Mooie run hoor! Zt beetje te kwijlen hiero, (y) 🔥
 
Lekker hoor 👌🏻 Welkom bij de MB club! 🙋🏼‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan