BasBQ
Beef en Steak

First of the Year - SpareRibs

 
 
 

Martijn van den Berg

Stoker
Berichten
405
Hallo allemaal,

Na een tijdje niks nieuws gepost te hebben was het toch wel weer eens tijd om de Q aan te steken, en als dan ook nog eens d SpareRibs in de aanbieding zijn bij de Makro dan is 1 en 1 toch echt wel Q tijd!

Voor kerst een mooie inspiratie bron gehad dus daar gaan we dan, SpareRibs Smokey Goodness Style!



Ze staan nu op de Q dus ik hou jullie op de hoogte!

Allereest begonnen de Rub te maken; Piggy Mix


Spare ribs ontvliest en in de mosterd;


Lekker in de rub en in de koelkast;


De Smokey Mountain aangestoken en lekker wat stukken perenhout erop;


Ribs erop en roken maar de eerste 3 uur zijn begonnen om 11:00 uur vandaag!


Update loading in 3 hours...........

Oh de Update duurde iets langer we kregen visite dus wel de foto's gemaakt alleen niet meer de tijd gehad om bij te werken maar hier gaan we dan;

Ondertussen de BBQ saus aan het maken geweest;




Na drie uur in de Q met mat nevel werk erover van 1 deel Appelsap, 1 deel appelcider azijn en 1 deel whiskey;


Inpakken maar voor de volgende twee uur met een beetje vocht in de pakketjes an 1 deel Appelsap, 1 deel appelcider azijn en 1 deel whiskey;


Na twee uur van de Q gehaald, en volegnde de prikker test waren ze goed mals!


Terug o pde Q en ingesmeerd met een goede laag BBQ saus, ook uit het boek 'Smokey Goodness';


Na een half uur nog een kleine coating gegeven en na een uur waren ze klaar;


Eindresultaat;


en voor de kip liefhebbers stonden deze er ook nog onder op het tweede rek, stick sweet chikcen legs;


Het was heerlijk! de visite heeft genoten en wij zelf ook! Lekker recept, goed zoet maat niet te en ook een kleine bite nog met iets scherpte!
Deze gaan we zeker vaker maken!

Bedankt voor het kijken en tot de volgende sessie!!

 
Goed begin!
 
Lekker! Hier ook ribs maar dan M&G style  :D
 
Ja idd. Waar zijn de ribs? Op zeker :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Vandaag volgens het zelfde recept ribben gemaakt. Bij mij waren ze prima ;) Lekker makkelijk receptje. Zijn ze goed gelukt?
 
Lekker hoor !
 
lekker hoor, ben benieuwd of die 3 uur al om is  ;)
 
Nou de update is gelukt hoor! pffff moest even uitbuiken :D

Maar de fotos zijn toegevoegd van het eindresultaat


 
Heerlijk plakken aan je gebit? Ziet er restaurant style uit hoor. Bij Abina in Amstelveen hebben ze onbeperkt spareribs waar wij helemaal gek van zijn maar als die kok er mee stopt zal ik ff je naam doorgeven. Smaakvol
 
Visite kwam zeker op de fijne lucht af die uit de smoker omhoog kringelde :D
Manmanman, het water loopt me in de mond!
 
Terug
Bovenaan Onderaan