BasBQ
Beef en Steak

First Beefhammer

 

GilbertvH

Sprokkelaar
Berichten
45
Wat ziet zo’n homp vlees met bot er toch fantastisch uit! Een tijdje terug heb ik een Beefhammer besteld bij BBQuality van 2,4 kg. Vandaag was de dag dat hij de KJ van binnen ging bekijken. Het begon uiteraard met het verwijderen van het buitenste vlies
IMG_0229.jpeg

Dit allemaal in de avond op de buitenkeuken. Na het verwijderen van het vlies heb ik de Beefhammer opgebonden met slagerstouw

IMG_0230.jpeg


Na het opbinden heb ik een zelfgemaakte rub erop gestrooid van gelijke delen paprikapoeder, uienpoeder, knoflookpoeder, zeezout, zwarte peper en een heel klein beetje kerrie. Hierna ingepakt in huishoudfolie en een nachtje in de koelkast. Vanmorgen om 7:45 de KJ aangestoken voor een temperatuur van 120C en om 8:15 mocht de Beefhammer erop. Dit bleek nog even puzzelen om het bot precies in het midden van de dome te krijgen anders sloot het desksel niet 🫣. Bij een temperatuur van 65C heb ik hem eraf gehaald en ingepakt met eigen sap en boter
IMG_0232.jpeg

Bij een temperatuur van 93C de priktest gedaan. Nog even laten doorgaren naar 95C waarbij de thermapen er met gemak doorheen ging. Na anderhalf uur rusten zag hij er zo uit:
IMG_0237.jpeg

Het vlees in stukken gesneden en nog wat overgoten met het opgevangen sap
IMG_0239.jpeg

IMG_0240.jpeg

Het vlees was heerlijk mals en totaal niet droog. Mocht je twijfelen? Niet doen! Zoals Ralph de Kok zou zeggen: MAKUH!!
 
Goed gedaan, ziet er heerlijk uit. (y)
 
Heerlijk! Ik wil hem ook nog is maken
 
Da ziet er erg lekker uit.

Is het merg dan ook helemaal gesmolten of niet?
 
Altijd mooi, vlees met een bot. Dit is wel een mooi groot stuk en het ziet er inderdaad sappig uit!
 
Ik zie nu dat het hier in stukken gesneden is en bij anderen is het pulled beef. Hoe eet je hem nu het beste? :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan