Beef en Steak

ff een zakje Dammers uitgeraapt. plastic zooi.

@Ewald : hoe komt het daar aan? In bulk of al verpakt? In het laatste geval wordt controle lastig.
Ik heb alleen zakken gezien geen bulk, volgens mij wordt het verpakt aangeleverd.

Voor zover ik gezien hebt komt al die houtskool al in zakken uit de containers.

Dan ben je echt afhankelijk van de mensen daar. Kan me voorstellen dat er na een dagje houtskool scheppen wel eens wat fout gaat.

Helemaal eens met de stelling dat er iets mis kan gaan. Dat is overal waar er gewerkt wordt.

Maar als je een hele slechte zak hebt en dit meldt is het niet zo netjes als ze je afschepen met: We zullen erop letten.

Ze pretenderen geen prijsvechter met budget houtskool te zijn, maar kwaliteit te leveren. Dan hoort daar ook een goede aftersales bij.

In de containers liggen de zakken ook los. Die gaan hier pas op pallets. Dus als je pech hebt ligt je zak twee keer onderop 😂
Vroeger pakte ik vaak zakken van bovenop een pallet in de veronderstelling dat ik dan waarschijnlijk minder gruis had…. Zalig zijn de onwetenden 😂😂😂

Het voelt nu een beetje als een loterij en dat is jammer wanneer (zoals @Edwin84 zegt) er merken bij zitten die zich profileren als kwaliteitsmerken. Als kwaliteit niet consistent geleverd kan worden, moet je ook niet pretenderen dat je dat wel kan...

Een beetje rommel zoals een steen stuk klei en misschien een stuk ijzer daar kan ik nog inkomen en is ook niet erg.
Er valt tenslotte ook wel eens iets van de oven af.
Maar die linten komen er echt tijdens het verpakken in en dat moet eigenlijk niet kunnen

Ik heb ook wel eens een zak met gruis die zak gebruik ik dan voor de wga maar heb ook vaak mooie zakken zie foto .
En of je boven van het pallet pakt of onderop maakt ook niet altijd uit .
Wat ik tegenwoordig wel doe is aan de zak 😬 voelen en dan voel je soms wel verschil of het kleine stukjes of grote zijn

IMG_4386.jpeg

Na jaren goed gaan was het bij mij ook foute Bingo met Dammers houtskool.
Gisteren maakte ik een zak open en toen ik in de zak keek dacht ik al: oh jee.
Voornamelijk balkjes (stammetjes) houtskool, die redelijk zwaar wogen en bij sommige zag ik ook nog wat bruine gloed.
Niet goed gepyroliseerd dacht ik en inderdaad aansteken gele vlammen, foute boel dus, en roken als een bezetene.
BBQ leeg gehaald en het smeulende/brandende houtskool in een emmer water gedeponeerd.
Deze zak is leuk voor een vuurkorf maar niet voor in de BBQ.
Andere zak gepakt, en gelukkig deze was wel weer goed. Zal het wel reclameren maar verwacht er niet veel van.

Hulde aan mij houtskool-leverancier Jongeneel open haarden in Spijkenisse.
Ik ben direct een nieuwe zak houtskool gaan halen want ik wil er altijd minimaal 2 op voorraad hebben naast een open zak.
Heb verteld dat hij bij Dammers kan reclameren dat er steeds meer mensen met klachten komen, en dat ik nu een rookzak had met alleen maar gele vlammen en veel rook, eigenlijk meer hout dan houtskool.
Het antwoord was kort: Zou je die zak binnenkort hier willen brengen, en neem nu maar een nieuwe zak gratis mee terug.
Dan ga ik dit probleem bij Dammers reclameren.

Top service(y)

Tja, om nu met een half opgestookte zak naar Spijkcity te rijden....
Maar evengoed netjes.

Tja, om nu met een half opgestookte zak naar Spijkcity te rijden....
Maar evengoed netjes.
Dammers is over het algemeen heel coulant.
En mag je de zak omruilen bij Dammers zelf.
Maar om nou helemaal naar Weesp te rijden met een half opgestookte zak houtskool.
Vandaar dat het fijn is dat een retailer die service overneemt.

Terug
Bovenaan Onderaan