Beef en Steak

ff een zakje Dammers uitgeraapt. plastic zooi.

Peter64

Gerijpt
Zaterdag jl een zak van 10 kg Dammers Restaurant houtskool om geraakt.
Wat een laag soortelijk gewicht heeft dit houtskool.

Verder nogal wat rotzooi erin. waaronder plastic. Altijd lekker in een restaurant.

De ashtray vertekent het beeld. Bovenste 1 kg gruis en zooi is van de Dammers uitsortering.

IMG_8225.jpg
IMG_8224.jpg
mmers zak

Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: BM77
Dat merk ik ook steeds vaker bij andere zakken. Bij Dammers had ik dit nog niet gehad.

Zaterdag jl een zak van 10 kg Dammers Restaurant houtskool om geraakt.
Wat een laag soortelijk gewicht heeft dit houtskool.

Verder nogal wat rotzooi erin. waaronder plastic. Altijd lekker in een restaurant.

De ashtray vertekent het beeld. Bovenste 1 kg gruis en zooi is van de Dammers uitsortering.

Bekijk bijlage 71238Bekijk bijlage 71239mmers zak
Weer lekker aan het sorteren gegaan zie ik.
Hoe vond je verder de sortering op het gruis en meuk na?

Weer lekker aan het sorteren gegaan zie ik.
Hoe vond je verder de sortering op het gruis en meuk na?
Zeer licht van gewicht en klein formaat. Veel dikkere schilfers gelijkend op leisteen.
Al diverse jaren geen Dammers gestookt.
Deze branden zo weg

Een zak ellende Peter 😅
Ik heb bij de laatste 2 zakken van Dammers het zelfde probleem gehad. Bij de laatste zak had ik zelfs 1/3 allemaal gruis 😞

Balen.. Dit lijkt niet op de ervaringen die ik met dammers gehad heb!
Wat Edwin zegt, een mailtje naar Dammers kan geen kwaad, wie weet komen ze je nog tegemoet.

Ik heb de laatste tijd overigens goede ervaringen met Echt Acacia, erg vergelijkbaar met Dammers (maar dan niet de ervaring die jij nu hebt @Peter64). Laatst 2 zakken besteld via hun eigen website en die werden keurig op de deurmat afgeleverd in een grote doos, zonder enige transportschade.

Ik zou dan toch een mailtje naar Dammers sturen en kijken hoe ze reageren.
Ik had laatst bijna het zelfde. Mailtje gestuurd. En de reactie was: We zullen het in de gaten houden. Hebben dit nog niet eerder gehoord.

Af en toe kom ik zo'n puinzak sliertje plastic tegen, maar zo erg als bij @Peter64 heb ik nog niet meegemaakt en ik stook best redelijk door 2 zakken Dammers per maand. En gruis ja, dat kom ik ook wel tegen maar geen 1/3 zak

Ik gebruik nooit dammers maar eigen merk van vuur en rook. Zowel de black wattle als marabu.
En ben hier dik tevreden over. (Ook hier zit uiteraard wel eens wat gruis in)

Wat ik hierboven zie heb ik meegemaakt met 2 dozen van houtskool handel nederland.
2 dozen beide veel pe doek vezels en heeeel veeeeel kleine stukjes en daarboven op nog veeeeeeel meer gruis.
Het was daar dan ook mijn eerste en laatste bestelling

Ik zag vandaag hetzelfde bij Welkoop XL houtskool. Inclusief de plastic linten. Kan het zijn dat er ergens een goedkope leverancier levert en dezelfde houtskool gerebrand wordt naar verschillende winkels? De kwaliteit is echt bagger. Heel veel klein grut.

IMG_1614.jpeg

Eens..plastic lintjes horen er niet in. Geen idee hoe het inpak of productie proces verloopt in zo’n fabriek maar goed..je betaalt er wel voor dus ik snap de onvrede. Die linten hebben echter geen invloed op het gewicht.

Tot ik vanmorgen mijn bbq even klaarmaakte voor vanavond. Ik werd verrast door twee (!) stukken steen. Teruggaan en aangeven haalt weinig uit…ik vind het vooral frustrerend dat ik niet goed weet wat nou te kiezen. Er is elke keer wel iets. Of gruis of zooi. En zeven heb ik in deze fase ook echt geen tijd voor. Het blijft dus een beetje geluk hebben.

Eet smakelijk straks

5b00eeef04a3743deb0552514e411f36.jpg

71162716fc82e26e5cc03adf3434c2cf.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De laatste x dammers was het bij mij ook drama. 😔

Ik heb nu weer 3 zakken "Echt" houtskool gehaald.
Ben benieuwd naar deze zakken.

lang niet gekocht!

Terug
Bovenaan Onderaan