BasBQ
Beef en Steak

Everdure 4k defect

Nog even een update. De everdure 4k is omgeruild. Niet alleen het element was uitgebrand maar ook de bedrading was op meerdere plaatsen doorgebrand. Nu ben ik in de winter maar af en toe op de bbq bezig maar het ging allemaal goed. Kreeg zelf de temperatuur onder controle. Onderinlaat moet volledig dicht en de regeling boven voor 95 %. Is dan wel erg zuinig met 300-400 gram kom je wel een uur of 7. Bij 120 graden C
Dit is echter niet waarom ik hier mijn reactie geef. Alhoewel ik de elektrische ontsteking niet gebruik is ie toch weer doorgebrand. Ja de stekker zit er in voor de temperatuurprobes en de dome temp. Dat verbruikt een paar watt. Ik denk dat er toch een relais in zit die het element geschakeld heeft. Toevallig was mijn buurman pizza komen eten met dit mooie weer. Een oud elektricien die wel in de verwarmingselementen heeft gezeten.
Die vond de kwaliteit van de bekabeling aan het element ondeugdelijk. Het is aangesloten met koperen kabelschoenen en die kunnen niet tegen grote hitte volgens hem. Tevens ben ik op een australische site veel meer gelijke klachten tegen gekomen.
Ja ze hebben al toegezegd dat er een monteur komt en ik weet dat ik het crematorium gewoon kan gebruiken. Ik zie wel hoe het af loopt.
Bedenk wel dat de app die erbij zit maar een weg kent. Volg de leider (Heston B) ik vind dat voor mij niet werkbaar.
Ding ziet er mooi uit. Wekt zonder alle toeters en bellen prima.
 
Het probleem is opgelost. De Hanos heeft de everdure retour genomen en het geld retour betaald. Topbedrijf met goede service. Ook de importeur heeft meegewerkt. Het omruilen voor een ander merk gaf grote problemen. Ja een nieuwe kon ik meteen krijgen maar ik was het vertrouwen kwijt. wel een lastige keuze hoor. Moet nu mijn meubel aanpassen en een nieuwe hoes laten maken. Een nieuw betonnen blad maken of een alternatief.
Best werk en je bent zo weer 400 euro verder. Uiteindelijk toch gekozen voor een nieuwe everdure (want die kon terug) deze zou door de importeur bij de Hanos geleverd worden. en ja je raad het al vandaag kwam de Q bij mij thuis. De wet van Murphy. Dus even naar Hengelo (dat is toch 3 uur uit en thuis). Ik moet nog wel vermelden dat ik de defecte everdure mocht houden. Ja hij is elektrisch defect maar hij doet het nog even goed of slecht. Een van de kids meldde zich als vrijwilliger om deze af te voeren (ja naar haar huis).
Nu had ik mijn keuze laten vallen op de monolith classic 2 bbq guru. Helaas was ik te laat en waren de laatste bij de dealer verkocht.
Echter had ik verkeerd gemeten en deze classic 2 past ook niet zonder serieuze aanpassingen. Dus ik ga morgen maar eens kijken naar een chef pro. Hoop dat ie in de auto past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan