BasBQ
Beef en Steak

Everdure 4k defect

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Ik moet het even kwijt maar ik baal als een stekker. Heb een week of wat geleden een nieuwe Everdure 4 k gekocht en deze was meteen defect. Heb dit al vermeld in mijn voorstel post. Nadat de importeur contact had gehad met Australie kwam men tot de conclusie dat het verwarmingselement defect was. Hiermee kan je de kolen aansteken en dit werkt gewoon op 230V. Met grote vertraging kwam dit deze week aan en vandaag had ik tijd om het te vervangen. Had filmpjes gekregen en het was inderdaad simpel. Het verwijderen van de schroeven was het lastigst. Tsja dan zie je pas wat eronder zit de bedrading op twee plaatsen doorgefikt een pool van het element eraf gesmolten. Zie de foto
IMG-20200705-WA0003.jpg


IMG-20200705-WA0001 (2).jpg


Ik vind het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend

Nu is het contact telefonisch goed en met het element heb ik ook wat extra's gekregen als goed makertje maar ik kan er niet alles mee.

IMG_20200626_153322.jpg
 
Die foto van de sate hoort er niet bij. :rolleyes:
Gelukkig ben ik vanochtend gebeld door everdure. Ze hebben dit nog niet meegemaakt en ze komen hem omruilen voor een nieuwe.
Kijk dat is een bedrijf dat zijn verantwoordelijkheid neemt(y). Ik ben hier natuurlijk heel blij mee. Zal nog wel even moeten wachten maar het is niet anders.
 
Had om eerlijk te zijn ook niet anders verwacht in deze prijscategorie ;)
Wij volgen de vorderingen graag
 
Dat is flink balen! Met die prijs mag je inderdaad wel een hele goede service verwachten. Hopelijk ga je van de nieuwe veel plezier beleven en kan je dan wel je kipsaté goed opwarmen ;)
 
Warmen, nee roosteren boven een lekker hoog vuurtje.
 
Vind de draadjes op de foto wel erg fragiel
 
Vind de draadjes op de foto wel erg fragiel
Ik schat iets van 2.5mm2 maar waarom het op meerdere plaatsen door brand ? Aan een stukje draad zat zelf een druppel.
 
Ik schat iets van 2.5mm2 maar waarom het op meerdere plaatsen door brand ? Aan een stukje draad zat zelf een druppel.
Ziet er uit als een ernstige kortsluiting.
 
🤔 dit is inderdaad kwalijk.
 
Ja het 3x2.5mm2 verlengsnoer werd zo heet dat ik het niet meer kon beetpakken. hierna ging de zekering eruit. Nee het was geen haspel want die hebben wel een zekering.
 
Wat is het stroomverbruik bij aansteken? kon dit nergens vinden op het I-net
Dit is te vinden op de support site van Everdure: 1400W for less than 10 mins (ignition) and very low wattage thereafter. :)
 
Bij 1400 watt kan 2.5 nooit zomaar doorfikken. Als het verlengsnoer ook al zo heet werd is het al goed fout geweest.
 
Neem aan dat de aardlek eruit sprong. Verlengsnoeren kunnen inwendig geknikt zijn zonder dat je dit ziet en dit kan hitte veroorzaken. Verder vind ik de constructie niet echt denderend. Kabelschoentjes is een slechte verbinding en kan los laten bij verhitting.
Afwachten wat de vervanging biedt.
Wat is het stroomverbruik bij aansteken? kon dit nergens vinden op het I-net


Nee de aardlek bleef er gewoon in. De zekering was er uit en echt heet. Met het verlengsnoer is niets mis.
 
Dit is te vinden op de support site van Everdure: 1400W for less than 10 mins (ignition) and very low wattage thereafter. :)
Hij gaat 7 minuten aan.
 
Bij 1400 watt kan 2.5 nooit zomaar doorfikken. Als het verlengsnoer ook al zo heet werd is het al goed fout geweest.
Ja snappen doe ik het niet. Bij everdure hadden ze het ook nog nooit meegemaakt zeggen ze. Dat het element vervangen moet worden is wel een meer gehoorde klacht. Ik kreeg een heel mooi filmpje hoe ik het moest doen.
 
Waar heb je je everdure besteld? Ik ben me nu aan het oriënteren wat ik in mijn toekomstige huis wil hebben.
 
Hij was in de aanbieding bij de hanos toen de coronacrises goed uitbrak. Toen 1500 ex btw. Dat was een zeer groot verschil met de bbq winkels.
 
Ze staan trouwens nog steeds bij de Hanos (vanmiddag nog zien staan in de vestiging in Hengelo), geen idee wat ze kosten
 
In hengelo heb ik hem inderdaad gehaald. Volgens mij tegen de normale prijs maar dat weet ik niet zeker. Ik zag hem deze week ook bij hanos in apeldoorn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan