BasBQ
Beef en Steak

even voorstellen

Marco71

Tondelzoeker
Berichten
20
Ik ben 49 jaar en al ruim 15 jaar staat (bijna) iedere dag de bbq aan. vlees en vis gaan op een doordeweekse dag niet in de pan maar altijd op de bbq. in die 15 jaar door schade en schande wijzer geworden. inmiddels is de hobby een beetje uit de hand gelopen, want heb inmiddels 6 bbq's. het is wel in tweeen gedeeld, drie op de camping en drie thuis. thuis heb ik een weber summit e450, weber kettle 57 en sinds kort een weber smokey mountain. op de camping heb ik een weber spirit e320, een weber kettle 57 en een oaklahoma smoker (dunnen kwaliteit, gebruik ik zelden) de smoker heb ik gekocht voor het echte werk als het gaat om spare ribs, short ribs, pulled pork enz enz. op de kettle is dat toch een beetje behelpen, vandaar de aanschaf van de smoker!!
wat ik graag en regelmatig doe is grotere stukken rib eye, picanha en entrecote indirect bereiden met of zonder rub. ook het spit gebruik ik hier regelmatig voor.
picanha op de kettle met houtblokken en laten garen doior de vlammen vind ik geweldig om te doen.
ik heb ook een vlees molen, maak regelmatig zelf hamburgers waarvan picanha mijn lievelings hamburger is!!
ik heb ooit een avond worst maken gedaan maar het is er nog niet van gekomen om zelf worst te maken. met de smoker kan dit natuurlijk niet uitblijven!!

ik heb wel wat vragen over de smoker dus zal mij snel melden voor de nodige tips.
ik kijk ernaar uit om ervaringen met andere te delen en hoop mooie nieuwe dingen op te pikken op dit forum
 
Dag Marco, welkom.
Aan de hoeveelheid hardware zal het niet liggen.
succes
 
Welkom bij het genootschap

Aardig, gesplitst, arsenaal dan.
Zal wat houtskool doorheen gaan bij jullie zo dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan