BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen...

 
 

GelreGuru

Sprokkelaar
Berichten
25
Graag wil ik mij ook even voorstellen, Ronald en sinds paar maanden in bezit van Grill Guru Large.

Hiervoor diverse bbq's (weber one touch, Boretti Gasbbq) gehad maar dus een Grill Guru en erg enthousiast over.

Inmiddels ook diverse accessoires aangeschaft,  oa. 1 minute lighter, boek hete kolen,  gietijzeren rooster en pan, pizza steen en perfect cook.

Wat betreft materiaal wel redelijk voorzien maar nu nog leren barbecue?n en daarom hier aangemeld. Plezier heb ik er voorlopig volop in.

Alvast een vraag, paar keer pizza gemaakt maar bbq was maar 230gr, resultaat was goed maar eigenlijk wil ik temperatuur 300+. Hoe doe ik dit, als ik schuif beneden helemaal open zet en boven ook loopt temperatuur wel snel op maar komen er ook vlammen langs platesetter, dit lijkt me niet wenselijk.


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 
Ronald, welkom op het BBQ Genootschap.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Ronald,
welkom bij het genootschap.
In kleine stapjes met tussenpozen! de onderste schuif knijpen, dan zullen de vlammen wel doven.
En geduld hebben.
 
Welkom hier Ronald!
 
Welkom Ronald bij het genootschap
 
Hoi Ronald,

Welkom op het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum.
 
Welkom Ronald!
 
Welkom Ronald!

Als de boel bijna op temperatuur is kan je het vuur weer temperen door de onderste schuif te knijpen. Doordat de plate setter in het vuur heeft gehangen loopt de temperatuur nog wel een tijd verder op, dus start hiermee op tijd en geef het even de tijd.
 
Welkom hier op het mooie forum Ronald
 
Welkom!

Waarom wil je 300+? Mijn pizza?s zijn rond de 250gr. Wil je hoger dan vuurkorf vol met kolen. Tot aan de rand. Altijd rustig opstoken. Heb je een mooie gloed in de kolen deksel dicht en dan doe ik altijd onder en boven even half dicht. Is het keramiek eenmaal warm dan deflector en steen erin en onder (je gaspedaal) vol open.    Boven laat ik altijd half dicht. Van aansteken tot 300+ neem je tijd. 1,5u zit ik meestal. Ligt ook aan de buitentemperatuur
 
Ik stook de BGE altijd tot rond de 350 maar zodra ik de platesetter en pizzasteen plaats en de deksel sluit nemen de ergste vlammen af. Weinig tot geen last van vlammen die voorbij de platesetter komen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
Sorry voor mijn late reactie. Was topic even uit oog verloren, bedankt voor reacties en tips. Heb er weer een pizza sessie opzitten en ging prima dit keer. Vrij constant 350gr, gaat wel hard met de Grill Guru houtskool.  Vooralsnog alleen bij Makro houtskool kunnen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan