BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen met een oklahoma tower smoker

 
 

wtavaneijsden

Kooltjesharker
Berichten
218
Vandaag mijn oklahoma tower smoker voor het eerst aan. Ik heb hem net van binnen en buiten in de olie gezet en nu langzaam aan het opstoken.
Wat mij opvalt nu met wat kouder weer dat hij lastig op temperatuur komt. Ik heb er als bij verwarming nu ook een wok brander bij gezet om de temperatuur te halen.
kan ik morgen of vanavond nog even wat lekkers klaar maken .. Ik zag wat mooie stukken vlees bij de sligro in de aanbieding.
ben benieuwd.

Oh ja net nog een assortie igrill 2 benodigheden aangeschaft.
 
dat maakt me nou wel zo ontzettend nieuwsgierig naar foto's joh!  :)
 
Uhh newby hier he. ik moet ff uitzoeken hoe ik hier foto's op krijg.....
 
Help!! ik heb er nu een procereur van 2 kg op liggen. mijn igrill 2 geeft aan dat 72 gr wel done is. en hier op de site zie ik 88 graden staan ... hoop dat iemand snel reageert. wil het mooi stukje vlees niet verpesten he
 
Wat ga je met de procureur doen?
 
Eh opeten! pulled pork dus moet goed gaar zijn
 
Zoals al eerder aangegeven 88 a 90 gr. Dan goed laten rusten en pullen maar. Eet smakelijk straks
 
Daarom dus 88... 😊
 
wtavaneijsden l. mijn igrill 2 geeft aan dat 72 gr wel done is. [/quote] rustig an biertje lostrekken en verder lezen/zoeken naar PP. en wat is in vredesnaam een igrill?? doe weg dat ding en neem een whisky zei:
wil het mooi stukje vlees niet verpesten he

verpest vlees bestaat niet bij langzaam garen.
alle mislukte is t lekkerste bami / nasi vlees.
en wij hebben sinds mn lidmaat hiero nog nooit zulke lekkere oosterse gerechten gegeten .  :blush: :D
 
wtavaneijsden zei:
Wat mij opvalt nu met wat kouder weer dat hij lastig op temperatuur komt. Ik heb er als bij verwarming nu ook een wok brander bij gezet

heb je veel temp verschil met toen t nog warm weer was dan??
ik haalde bij en dumpshop wel eens kinderdekbedjes voor een paar euri p/st en dekte mn pissebakken smoker van 80 euro er mee af en dat gaf behoorlijke stabiele temp.
 
Met warm weer heb ik heb nog niet gestookt. ik heb hem net een paar dagen. begin middag eerst in laten branden en om 17 uur het eerste vlees erop
 
Als ik het goed zie dan zou er iemand wel eens een doorwaakte nacht hebben gehad.... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan