BasBQ
Beef en Steak

Ervaringen met Bastard Urban 2022?

RTJC

Tondelzoeker
Berichten
8
Hoi toppers,

ik ben van plan om een kamado aan te schaffen, naast mijn Weber Master Touch GBS 57. Mijn oog is gevallen op een Bastard Urban Large 2022. Om eerlijk te zijn, de prijs speelt wel degelijk mee, al vind ik het ook echt belangrijk om goede kwaliteit te kopen. Zeker als het gaat om een kamado die ik wel een paar jaar wil blijven gebruiken.

Ik lees best wel wat gedoe omtrent de topvent. Die zou niet sluiten waardoor je hem niet kunt doven en goed kunt regelen. Ik lees ook dat Bastard dan met een soort van noodoplossingen komt zoals het seasonen en inbranden van de topvent, maar in de basis mag dat niet de 'way to go' zijn om het probleem op te lossen.

Wat zijn jullie ervaringen met het 2022 model? Is het een aanrader, of moet ik nog even doorsparen voor een alternatief (hoor dan ook graag wat ik dan kan nemen).

Groet, RTJC
 
Grill guru is van dezelfde leverancier en kost substantieel minder dan de Urban. Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: RTJC
Ik heb een 2021 , is zelfde als 2022 op dc systeem na . Topvent werkt bij mij prima , bij regelmatig gebruik word hij stijver. Maar mocht er onnodig veel speling op zitten kun je gewoon op garantie een andere krijgen.
De q moet na 20 /25 minuten gedooft zijn . Dit betekent natuurlijk niet dat de tempratuur op de dome Meter weer volledig terug is gelopen.
Vind zelf een top Q en kan geen reden bedenken dat ik ooit een andere zou moeten hebben . Heb alleen de grillrooster houder omgebouwd naar dc systeem zoals de 2022 nu heeft .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RTJC
Hier ook een tevreden 2022 urban large gebruiker. Topvent sluit goed.
Kwa service ook perfect, er zat bij levering een miniscuul haarscheurtje in de firebox, even aangemeld via de site en kreeg meteen een nieuwe opgestuurd en ze gaven aan dat je de oude kon gebruiken tot die zou breken, nu heb ik een reserve.

Op een matige communicatie/levering van de webshop na, is er niets op aan te merken. Maar gelukkig bepaal je de die zelf.
 
Ook een 2022 model, ik heb nog nergens problemen mee en heb er nog elke week plezier van 👍🏻
 
Ik heb het 2021 model. Deze werkt nu goed maar ik heb er de nodige opstartproblemen mee gehad met de topvent maar ook slechte kit afwerking van de bottom vent.

Wat ik verder ervaar is dat door de afwijkende rooster maat (die afwijkt van de ‘standaard’) je vaker genijgt bent om Bastard accessoires te kopen die duurder zijn dan universele goede koperen accessoires.
 
Ik heb het 2021 model bastard. Heb een nieuwe topvent gekregen tot 2 keer toe. Dat ging allemaal soepel. Voor de rest dik tevreden en de topvent werkt prima nu.

Je leest hier vaak over A en B merken. En dat de bastard hier vaak onder een B merk wordt gezet.

Maar ook over andere kamado s lees je ook mindere eigenschappen of afwijkingen, inclusief BGE. Alles heeft zijn plussen en minnen.

Lees wat recensies van de verschillende merken en ga lekker op je gevoel af.

Gr
 
Ik heb het 2021 model. Deze werkt nu goed maar ik heb er de nodige opstartproblemen mee gehad met de topvent maar ook slechte kit afwerking van de bottom vent.

Wat ik verder ervaar is dat door de afwijkende rooster maat (die afwijkt van de ‘standaard’) je vaker genijgt bent om Bastard accessoires te kopen die duurder zijn dan universele goede koperen accessoires.
Grill guru uit zelfde fabriek maar idd zijn accessoires niet uitruilbaar toch jammer idd.
 
Ik heb met mijn 2021 wel last gehad van een klein beetje speling. Veel gebruiken heeft er voor gezorgd dat deze nu strak zit en er van speling geen sprake meer is.
 
Hoi allemaal, inmiddels tot aankoop overgegaan, wat een top ding! Maar inmiddels op dit forum in een ander draadje gemeld dat ik ook heel veel speling (3/4 mm) op de topvent heb. Bij volledig sluiten, komt er flink wat rook doorheen, zowel door de gaten als tussen de boven en onderste deel door.

Heb het inmiddels gemeld bij de dealer, hoop op snel bericht.
 
Hoi allemaal, inmiddels tot aankoop overgegaan, wat een top ding! Maar inmiddels op dit forum in een ander draadje gemeld dat ik ook heel veel speling (3/4 mm) op de topvent heb. Bij volledig sluiten, komt er flink wat rook doorheen, zowel door de gaten als tussen de boven en onderste deel door.

Heb het inmiddels gemeld bij de dealer, hoop op snel bericht.
3/4 mm is wel heel veel , je zal vast een nieuwe krijgen . Er hoort wel wat ruimte tussen te zitten, bij mij was het 2mm dit slipt verder dicht bij het gebruik.
Die van mij is nu zo ver dat ik hem eerst een beetje verwarm met de looftlighter omdat hij anders vast zit .(misschien toch eens schoonmaken 😅)
 
3/4 mm is wel heel veel , je zal vast een nieuwe krijgen . Er hoort wel wat ruimte tussen te zitten, bij mij was het 2mm dit slipt verder dicht bij het gebruik.
Die van mij is nu zo ver dat ik hem eerst een beetje verwarm met de looftlighter omdat hij anders vast zit .(misschien toch eens schoonmaken 😅)
+1 Krijg er anders geen beweging in 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Inmiddels reactie van Bastard gehad, komt een nieuwe vent mijn kant op. Ben benieuwd!
 
Ik had ook een garantie gevalletje bij basterd, zelf geregeld via hun website. Super snel reactie en verzending.
Komt vast goed met die topvent.Veel plezier van je aankoop!
 
Ik heb er geen last van. Gaat eigenlijk iedere keer gewoon uit. 1x keer wel niet.

Heb je er inmiddels al een aangeschaft?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Hoi allemaal, inmiddels tot aankoop overgegaan, wat een top ding! Maar inmiddels op dit forum in een ander draadje gemeld dat ik ook heel veel speling (3/4 mm) op de topvent heb. Bij volledig sluiten, komt er flink wat rook doorheen, zowel door de gaten als tussen de boven en onderste deel door.

Heb het inmiddels gemeld bij de dealer, hoop op snel bericht.
Yes @Xplosiv : zie hierboven :cool:
 
Ik begrijp niet dat dit nog steeds aan de orde is. Dit speelt al zo lang.
In ieder geval veel plezier met je aanwinst!
 
Veel plezier ervan!!
Ik wil deze week ook een bastard kopen, twijfel tussen 19 of 22 model.
Scheelt toch 400.. maar 22 ziet er gaaf uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan