BasBQ
Beef en Steak

equipment test Gyros van het spit en BBQ friet

 
 
 
 

richard0501

Gemarineerd
Berichten
1.552
Vandaag mijn nieuwe spit getest.
Hamlappen en schouderkarbonaden, 1:1 
op dunne plakken gesneden 6-7 mm gekruid met gyroskruiden en om en om op het spit geregen.

Tevens heb ik een mand gemaakt om te kunnen grillen aan het spit, voornamelijk gelijkmatig grillen van aardappels is mijn bedoeling.

aardappels helaas te laat in mand gestopt, waren nog niet helemaal gaar , even ge-"cheat" met de airfryer om toch maar te kunnen eten.

Het vlees daarentegen was perfect , niet te vet, maar ook niet te droog.
Heb het eerst een uurtje laten garen op 150 graden, en daarna verder gegaan op 220 graden. het vlees tussendoor afgesneden in een ovenschaal en in de BBQ laten staan af en toe omroeren.

Al met al weer lekker gegeten.
 
Nice try!! =D> =D> =D>
 
Dat ziet er heerlijk uit!!!
En een goed idee die potato-fryer :)
 
Dat ziet er erg lekker uit hoor
 
lekker hoor, mooi die korf zo
 
Wat een goed idee, die korf voor de aardappels.
 
Patent aanvragen op die potato fryer en contact leggen met Weber, dan loop je misschien wel binnen  :D
Ik vind het een prima idee!
 
Ondanks de friet niet helemaal gaar is, ziet er smakelijk uit! Zou zoiets ook kunnen in BGE?
 
dat is een heel goed idee zeg dat mandje moet ik ook onthouden
 
Nogmaals bedankt voor de lovende woorden over het aardappel mandje, binnen kort versie 2. :D

Maar ik hoor bijna niemand over de Gyros, want dat was dus ook geslaagd, ben al bezig met plannen om 3kg procureur met 2-3 kg varkensbil te combineren voor een kilo of 5 shoarma uit de pelletBBQ. Wacht nu nog op de juiste gelegenheid!
 
een roterende frietkorf?! absoluut briljant!
Heb je daar meer foto's van? ik ben benieuwd hoe je die gebouwd hebt...
 
Ik zeg de gyros ziet er prima uit! dus bij deze daar ook wat lovende woorden voor!!! :)
 
leuk idee! heb ook een BBQ fries proberen te maken, vond het toen geen succes... misschien toch maar weer eens proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan