Beef en Steak

equipment test Gyros van het spit en BBQ friet

Kant en klare voorgebakken friet gaat altijd wel, (ovenfriet). Vers pak ik Agria aardappelen (als ze er zijn) snijden op 8x 20 mm ongeveer snijden half uur onder koud water 1 keer verversen, goed afdrogen/en nog even laten drogen. en dan voor halve kilo 1-2 tl olie. goed omschudden en dan op het rooster (op een antiaanbakmatje) voor 30 -45 minuten meestal genoeg op 180 graden. Maar is niet altijd succes vol, vandaar de ontwikkeling van de mand :D

Patat korf is briljant bedacht!
Maar was de gyros niet droog die van de eerste afsnijronde?

nix13 zei:
Maar was de gyros niet droog die van de eerste afsnijronde?
. Nee, viel reuze mee, toen ik de eerst laag eraf snee, was deze nog erg sappig, het vlees heeft er nog zo'n 20 minuten  bijgestaan. Je kan het ook alleen met Procureur doen of Schouderkarbonade, maar ik wilde het iets magerder hebben, beetje op de gezondheid letten. :blush:
Als ik het nog een keer maak wil ik een wat groter hoeveelheid maken, (dit was 900 gram) en dan moet ik het misschien wel afdkken met aluminium folie. Overigens de "restjes " heb ik zondag even opgewarmd in de magnetron, en dan nog prima te eten.

Als je de volgende keer "teveel" maakt wil ik je wel komen helpen met "op maken" hoor :D

Mooie constructie en inderdaad een geweldig idee, met die friet in die roterende korf!

Terug
Bovenaan Onderaan