BasBQ
Beef en Steak

Entrecote

Ik denk dat je je vooral niet zo druk moet maken vooraf. Je gaat niet alles kunnen tackelen en soms zullen er dingen niet helemaal volgens plan verlopen. Je leert door te vallen en te proberen. Lees je nieuwe boek en ga straks als je kamado binnenkomt lekker aanklooien en proberen.

Mij kennende mislukt hier en daar wel eens iets, als het op koken aankomt:D Zoals vorige zaterdag de entrecote die te ver was gegaan. maar gewoon niet goed nagedacht.

Voor de entrecote en tomahawk heb ik geen schrik nu, maar wel de short ribs. En vooral timing.
Maar komt wel goed. Ik ga telkens eerst hier iets komen vragen, denk ik :D
 
Mij kennende mislukt hier en daar wel eens iets, als het op koken aankomt:D Zoals vorige zaterdag de entrecote die te ver was gegaan. maar gewoon niet goed nagedacht.

Voor de entrecote en tomahawk heb ik geen schrik nu, maar wel de short ribs. En vooral timing.
Maar komt wel goed. Ik ga telkens eerst hier iets komen vragen, denk ik :D

Nee joh daar moet je geen schrik van hebben gewoon de temperatuur niet te hoog metertje erin en gaan. Als de rub goed vast zit na een paar uurtjes en de temp rond die 70 graden is inpakken tot het boterzacht is. Af en toe een beetje prikken kan iedereen.
Je denkt veel te moeilijk.
 
Nee joh daar moet je geen schrik van hebben gewoon de temperatuur niet te hoog metertje erin en gaan. Als de rub goed vast zit na een paar uurtjes en de temp rond die 70 graden is inpakken tot het boterzacht is. Af en toe een beetje prikken kan iedereen.
Je denkt veel te moeilijk.
Maar de short ribs wel geregeld sprayen met appelsap of dergelijke?

Vrees is timing. Hoe kan je weten hoe lang op voorhand je eraan moet beginnen?
 
Maar de short ribs wel geregeld sprayen met appelsap of dergelijke?

Vrees is timing. Hoe kan je weten hoe lang op voorhand je eraan moet beginnen?

Hahaha laat het los, BBQ is ontspanning. Je moet gewoon vroeg genoeg beginnen de ene keer duurt het langer dan de andere keer. Dat is echt puur afhankelijk van je vlees. Als je inpakt wanneer je rub vastzit hoef je niet te sproeien tegen uitdrogen. en je kan dingen ook warm houden in folie wat handdoeken en een koelbox.
 
Terug
Bovenaan Onderaan