BasBQ
Beef en Steak

En dan eindelijk de lang verwachte pulled pork

 
 

indo36

Kooltjesharker
Berichten
155
Deze stond al lang op m’n toQ-lijstje maar om de een of andere reden was het er bog steeds niet van gekomen. Al wel een paar keer een mooi stuk procureur in guis gehaald maar steeds werd deze omgetoverd tot… yep. Sate…
Maar nu was het dan zo ver. Ik ga pulled pork maken. Trimmen was niet nodig dus gelijk maar drooggedept, met mayonaise ingesmeerd en een lekkere rub van uienpoeder, knoflookpoeder, komijnpoeder, paprikapoeder, peper, zout en bruine basterdsuiker gemaakt en de procureur hiermee inge… rubd… rubbed… gedingesd. Je begrijpt me wel.

De Big Green Egg stond inmiddels al lekker op temperatuur (130° indirect). De procureur heb ik op een klein roostertje in een glazen overschaal gelegd en op de bodem een Texels Skuumkoppe gegoten (ik had niks anders bij de hand en dacht, ach, wie weet).

Thermometer erin de schaal op de kamado en nu maar wachten. En wachten. En wachten…
Toen de kerntemperatuur 75° was heb ik het vlees van het rooster gehaald en in het vocht gelegd, het geheel afgedekt en terug op het vuur. Nu maar wachten tot de thermometer 95° aangeeft zodat hij eraf kan, kan afkoelen en geplukt kan worden…

Na een half uurtje wachten kon hij geplukt worden. Een beetje van je favoriete BBQ-saus erover, goed doormengen en smullen maar!

Hier wat foto’s:
ee409dfa-333d-4240-862b-0e14353a523b.jpeg
8a8dec9e-4d1c-4fe2-8104-708122270c4f.jpeg
5ff4a842-6d6b-42a9-88a6-b59d2100cba4.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Pics or it did not happen
 
Netjes! Die zal je vast vaker gaan maken!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Mooi resultaat, gefeliciteerd met je knor.
 
Resultaat ziet er prima uit.
Dat Pannenrekje die je onder je PP hebt liggen moet je echter niet gebruiken voor deze situatie.
Die syntetisch rubbere voetjes zijn niet echt gemaakt voor langdurige hitte.
RVS kan je over discusieren, maar die voetjes moeten er de volgende keer op zn minst af.. :)
Leg de procureur lekker op t rooster en doe er een opvang bak onder, zou ik zeggen..
 
Gefeliciteerd met je knorretje. Dat ziet er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan