Beef en Steak

Elektrische vleesmolen

Kijk, dat is een goeie! Ik vroeg me idd af hoe dat werkt als je vervanging nodig hebt van mes of plaat. Maar hoe weet ik welk merk dat systeem hanteert? Ik zie het zo gauw niet bij bijv die Bosch. Wel dat het een maatje 8 is. Betekent dat meteen dat messen uitwisselbaar zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
Weet ik niet zeker. Maar hieronder een lijstje met de maatvoeringen van platen en assen volgens enterprise. Enterprise 7 is overigens niet gangbaar. Martijn (eigenaar) van Vuur en Rook weet heel veel van vleesmolens dus misschien dat je daar ook info kunt krijgen.

 
Ik zag dat je wat WORSTelde (oh oh oh, sorry hoor) met je huidige apparaat.
Ik ben zelf ook al een tijdje aan het rondkijken en vind het nog knap lastig om eentje te vinden die betaalbaar maar toch serieus is.

Dus ik lees even geïnteresseerd mee 🤓

Ik denk dat wanneer ik daar eens serieus mee aan de gang wil, dat het waarschijnlijk toch maar een professioneel apparaat gaat worden.
Deze lui hebben trouwens wel een leuk aanbod, en ook nog wel eens schappelijk wat gebruikte apparaten staan:

https://www.horecacentrumbrabant.nl/zoekresultaten/?submit=Zoek+op&searchterm=Vleesmolen
Dat zijn Enterprise molens, die zien er nagenoeg hetzelfde uit uit als de Beeketal molens

RVS Gehaktmolen Vleesmolen Vleeswolf Profi 150 kg per uur 230V Slagerij Horeca

Deze lijkt als 2 druppels water op de Beeketal FW735, die ik nu al zo'n 7 jaar gebruik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze toentertijd aangeschaft primair om kattenvoer te maken (BARF) konijn, kwartel, eend met bot en al.
Ja, zo kun je het ook verkopen thuis. 🤣
Maar goed, dat zal bij jullie toch wel niet een probleem zijn.
Eens kijken of het bij mij werkt.
 
  • Haha
Waarderingen: Jet
Ik heb de kitchenaid met de vleesmolen. Niet gratis. Maar veel zoeken levert behoorlijke kortingen. Ik was 500 euro kwijt voor de set. Kan alles makkelijk aan en maakt ook nog Italiaans ijs voor er na. 😁
 
Ja, zo kun je het ook verkopen thuis. 🤣
Maar goed, dat zal bij jullie toch wel niet een probleem zijn.
Eens kijken of het bij mij werkt.

Het was hier inderdaad geen probleem 😜 na een sessie BARF draaien met de oude molen kwamen de ergernissen al uit de keuken, toen had ik al beslist, dat oude ding gaat eruit!!
Je zoekt maar een nieuwe uit, interesseer me niet wat het kost, als hij maar sterk genoeg is om door botten te gaan en dat hij het ook goed doet.
Onze jongste tijger is 8 maanden dus er gaat hier nog genoeg vlees met bot gemalen worden en dan is het wel fijn dat je een sterke en betrouwbare machine hebt 😉 en de tijgers hebben al zoveel gekost dan maakt zo'n vleesmolentje ook niet meer uit 😅
 
Dat zijn Enterprise molens, die zien er nagenoeg hetzelfde uit uit als de Beeketal molens

RVS Gehaktmolen Vleesmolen Vleeswolf Profi 150 kg per uur 230V Slagerij Horeca

Deze lijkt als 2 druppels water op de Beeketal FW735, die ik nu al zo'n 7 jaar gebruik
Ja ik heb die van hun gezien. Maar ik vind die 45 eu verzendkosten een beetje te veel van het goede. Dat is prima als ik met 1000eu of meer ga smijten, maar rond de 300 ofzo ga ik toch even verder kijken. Maar bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
 
Ja ik heb die van hun gezien. Maar ik vind die 45 eu verzendkosten een beetje te veel van het goede. Dat is prima als ik met 1000eu of meer ga smijten, maar rond de 300 ofzo ga ik toch even verder kijken. Maar bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk
Komt door het gewicht, komt met speciaal transport
 
Terug
Bovenaan Onderaan