BasBQ
Beef en Steak

Eindelijk Rendang!!

Schuif maar eens een bakje door. Ziet er lekker uit.
Volgende keer weet je waar de verfijning te halen is.
En die keer gaat niet lang duren denk ik!
Gelukkig heb ik de meeste ingredienten groot moeten inkopen, dusbl ik heb niet veel meer nodig. Ondertussen wat meer filmpjes kijken en in de boeken duiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Ziet r lekker uit! En t vlees goddelijk! Zou een topper zijn als flat iron!

Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit!
Ik zou toch ook het vlees eerst wat roken of toch tenminste aanzetten boven de kolen. Anders kan je evengoed binnen op het fornuis koken.
 
Ziet er heerlijk uit!
Ik zou toch ook het vlees eerst wat roken of toch tenminste aanzetten boven de kolen. Anders kan je evengoed binnen op het fornuis koken.
Ga ik volgende keer ook doen. Dit was de eerste keer, ik wilde zoveel mogelijk de gevonden recepten volgen en geen daarvan zette het vlees eerst aan. Ik denk dat ik volgende keer eerst het vlees aan de bumboe toevoeg en als die wat kleur krijgt de (helft van de) kokos room toevoeg.
De barbecue is een minimale toevoeging qua smaak voor dit gerecht, maar wel een goede manier om de summit beter te leren kennen en begrijpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Lekker hoor. Rendang Is hier ook populair.
Ziet er goed uit.

Zelf doe ik het vlees ook eerst op het rooster roken. Tis tenslotte bbq style.
En de hoeveelheid vocht (kokosmelk) ben ik een beetje terughoudend mee om te voorkomen dat het te lang duurt om in te koken. Wel hou ik wat kokosmelk achter de hand om eventueel bij te voegen mocht het toch te weinig zijn.
En het eerste uurtje in de do gaat zonder deksel, met een blokje rookhout op het vuur om zo nog wat rooksmaak toe te voegen. Daarna gaat het deksel erop om het verder te laten sudderen.

Wat vond de schoonfamilie ervan?
 
Lekker hoor. Rendang Is hier ook populair.
Ziet er goed uit.

Zelf doe ik het vlees ook eerst op het rooster roken. Tis tenslotte bbq style.
En de hoeveelheid vocht (kokosmelk) ben ik een beetje terughoudend mee om te voorkomen dat het te lang duurt om in te koken. Wel hou ik wat kokosmelk achter de hand om eventueel bij te voegen mocht het toch te weinig zijn.
En het eerste uurtje in de do gaat zonder deksel, met een blokje rookhout op het vuur om zo nog wat rooksmaak toe te voegen. Daarna gaat het deksel erop om het verder te laten sudderen.

Wat vond de schoonfamilie ervan?
Volgende keer doe ik ook eerst alleen de santen erbij en hou ik een blik kokosroom achter de hand als het teveel inkookt.
Schoonvader komt straks proeven. Ik ben heel benieuwd. Bij het inkoken van gisteren avond kwamen wel weer veel sterkere geuren naar boven, dus ik denk dat dat een goede set was.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Volgende keer doe ik ook eerst alleen de santen erbij en hou ik een blik kokosroom achter de hand als het teveel inkookt.
Schoonvader komt straks proeven. Ik ben heel benieuwd. Bij het inkoken van gisteren avond kwamen wel weer veel sterkere geuren naar boven, dus ik denk dat dat een goede set was.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
Laat vooral de reactie van schoonvader weten.
Niets Is mooier dan een reactie of tips van een ervaringsdeskundige.
 
Laat vooral de reactie van schoonvader weten.
Niets Is mooier dan een reactie of tips van een ervaringsdeskundige.
Eindconclusie van mij schoonvader: ik mag blijven!! (Ben pas 16 jaar met zijn dochter getrouwd)
Hij zit nog na te genieten.. dus hoewel ik zelf kritisch was, is het door de kenner goedgekeurd.


Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Eindconclusie van mij schoonvader: ik mag blijven!! (Ben pas 16 jaar met zijn dochter getrouwd)
Hij zit nog na te genieten.. dus hoewel ik zelf kritisch was, is het door de kenner goedgekeurd.


Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
Pff. Wat een opluchting. Spannend hoor

Top man. Das toch een geweldig compliment. Gefeliciteerd
 
Ziet er zalig uit! Top maaltijd. Wat een schitterend vlees ook zeg!
 
Ziet er zalig uit! Top maaltijd. Wat een schitterend vlees ook zeg!
Het vlees is schitterend. Volgende keer ga ik wel magerder vlees gebruiken voor een stoofpot. Ik kan betere toepassingen bedenken voor deze kwaliteit vlees. Daar ga ik de komende tijd nog even over nadenken.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Phoe phoe..strakke sukade hoor👌🏻

Nou ziet er heerlijk uit! Ik had minder succes dit weekend.

Heb je een receptje?
 
Laatst bewerkt:
Phoe phoe..strakke sukade hoor

Nou ziet er heerlijk uit! Ik had minder succes dit weekend.

Heb je een receptje?
Ik heb het recept van Job van der Bijl gebruikt (zie youtube), alle ingrediënten bij de toko kunnen vinden. Alleen heb ik de gember, laos, kurkuma (vers), knoflook, sambal, koriander poeder en komijnzaad in de blender tot een bumboe gedraait. Had geen zin om die er later uit te vissen. Sereh en de daoen peroet bladeren wel los er in.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Het vlees is schitterend. Volgende keer ga ik wel magerder vlees gebruiken voor een stoofpot. Ik kan betere toepassingen bedenken voor deze kwaliteit vlees. Daar ga ik de komende tijd nog even over nadenken.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
Tootsie pork steak :cool:
 
Ziet er heerlijk uit zeg.
Die marmering van de sukade is echt waanzinnig.
Persoonlijk doe ik zulk soort gerechten altijd zonder deksel en rond de 150
 
Die ga ik opzoeken!

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
Dat Is natuurlijk met procureur, maar jou vlees best mooi geaderd.
Je zou het kunnen proberen. Misschien moet je wel doorgaan tot 90 of 92 kerntemperatuur, net als brisket
Af en toe prikken om te checken of het vlees zacht Is.

Maar gewoon keihard grillen en pezo Is ook lekker hoor.
En makkelijker en sneller
 
Sucade grillen tot 55°C is zalig!
 
Dat is zo mooi aan dit forum, tips genoeg!!

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan