BasBQ
Beef en Steak

Effe wachten, effe wachten..Pizza en dessert

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.038
De laatste keer pizza maken was er eentje om vlug te vergeten, oud gist, te ongeduldig en mislukte pizza’s.

Het mooie is dat het dan wel gelijk begint te jeuken om weer snel pizza’s te gaan maken.

Dus nieuw gist besteld en nieuw meel op aanraden van @mrooding. Ook wat ‘moedergist’ besteld voor meer smaak.

Recept in de Ooni calculator gezet en voila.

IMG_0426.png


Deeg gister avond gemaakt volgens bovenstaand recept en na een bulkrijs van dertig minuten verdeeld in zes gelijke bollen.

IMG_0431.jpeg


Dan in de koelkast tot drie uur vanmiddag.

IMG_0444.jpeg


Toen nog eens drie uur op het aanrecht blad

IMG_0446.jpeg


En toen was het tijd voor de pizza’s. Hier wat foto’s

IMG_0447.jpeg


IMG_0449.jpeg


IMG_0450.jpeg


IMG_0451.jpeg


IMG_0454.jpeg


IMG_0457.jpeg


Daarna was het tijd voor het toetje, volgens recept van Gordon Ramsey
Pizza met lemoncurd, basilicum en crème fraiche

IMG_0459.jpeg


IMG_0460.jpeg


IMG_0462.jpeg


Bedankt voor het kijken.
 
Wat een prachtige pizza's! Dat moet het fiasco van vorige keer wel goed gemaakt hebben:)
 
Heerlijk! Dat toetje ga ik onthouden!
 
Wat een verschrikkelijk mooie pizza's rollen er uit je Ooni. Mooi gemaakt hoor? Daar krijg je toch gelijk trek van!
 
Het blijft toch leuk speelgoed zo een Ooni 😊

Dat zijn lekkere pizza’s Frits!
 
Dat zijn mooie pizza's, zo heb ik het nog niet voorelkaar gekregen.
 
Prachtige pizza’s Frits!
 
Zou willen dat ik zulke mooie pizza's via Thuisbezorgd kon bestellen
Thuisbezorgd noemen op een BBQ forum, ga je mond spoelen jij 😜

@Frits werkelijk schitterende pizza's! Zo mooi heb ik ze zelden gezien!
Mijn eerste pizzapoging op de KJC I was best oké, maar ik ben er al wel uit dat de volgende poging niet te lang op zich moet laten wachten en dat het dit keer met eigen gemaakt deeg gaat gebeuren.
 
once you go caputo you never come back...

Ik gebruik tegenwoordig de Caputo pizzeria en das een wereld van verschil met die van de Colruyt (Dallagiovanna Tipo 00).

Weet jij wat nu het exact verschil is tussen de Pizzeria en Cuoco.
Ik had gelezen, Cuoco tot 250°C en Pizzeria 250°C en meer, maar of het klopt , bomen en bos o_Oo_O
 
Fantastisch resultaat! Wat 'n zalige plaatjes...
 
Zien er prachtig uit!
 
once you go caputo you never come back...

Ik gebruik tegenwoordig de Caputo pizzeria en das een wereld van verschil met die van de Colruyt (Dallagiovanna Tipo 00).

Weet jij wat nu het exact verschil is tussen de Pizzeria en Cuoco.
Ik had gelezen, Cuoco tot 250°C en Pizzeria 250°C en meer, maar of het klopt , bomen en bos o_Oo_O

Ik heb de pizzeria nog nooit geprobeerd. Wetende wat ik tot dusver geleerd heb over bloemsoorten en bakken kan ik mij niet voorstellen dat het type bloem invloed heeft op de temperatuur die je max. mag bereiken. Als ik de 2 soorten vergelijk zie ik wel een groot verschil in de "W-waarde". Naast het percentage eiwit in de bloem is de W-waarde een belangrijke indicator voor hoe sterk je bloem is. Dit is vooral belangrijk als je een lange rijs in de koelkast wilt doen. Met "slappere" bloem zal bij een lange rijs je deeg sneller gaan scheuren of breken. De caputo chef (in 5kg en 25kg verpakking heet de "chef" plots "saccorosso cuoco") heeft een W-waarde van 300-320. De pizzeria zit rond de 270.
 
Heel erg mooi Frits.. ik moet ook nog een deegbak kopen, maar ja ik moet mijn pizza oven opstarten
 
Ik heb de pizzeria nog nooit geprobeerd. Wetende wat ik tot dusver geleerd heb over bloemsoorten en bakken kan ik mij niet voorstellen dat het type bloem invloed heeft op de temperatuur die je max. mag bereiken. Als ik de 2 soorten vergelijk zie ik wel een groot verschil in de "W-waarde". Naast het percentage eiwit in de bloem is de W-waarde een belangrijke indicator voor hoe sterk je bloem is. Dit is vooral belangrijk als je een lange rijs in de koelkast wilt doen. Met "slappere" bloem zal bij een lange rijs je deeg sneller gaan scheuren of breken. De caputo chef (in 5kg en 25kg verpakking heet de "chef" plots "saccorosso cuoco") heeft een W-waarde van 300-320. De pizzeria zit rond de 270.

dat van die W waarde had ik ook al ontdenkt.
Zelfs de W-waarde van die Dallagiovanna zat ook op 250, nu die van de pizzeria 270, lijkt mij niet zo een groot verschil maar in gebruik een enorm verschil.

hier had daar iets van gelezen
1693394886963.png
 
@Stijn en @mrooding ik kwam dit blogje tegen toen ik hier eens naar ging zoeken, ik vond het wel een goede uitleg. Wel grappig dat de auteur hiervan niet standaard voor tipo 00 bloem gaat.

Dit is pas de eerste zak 00 die ik zelf gebruik. Ik gebruik al jaren alleen maar tipo 2. Verder een leuk artikel. Bevestigt wat ik al dacht.
dat van die W waarde had ik ook al ontdenkt.
Zelfs de W-waarde van die Dallagiovanna zat ook op 250, nu die van de pizzeria 270, lijkt mij niet zo een groot verschil maar in gebruik een enorm verschil.

hier had daar iets van gelezen
Bekijk bijlage 57368
Ah kijk. Toch wederom het verschil tussen korte en lange fermentatie 👌als ik de tijd heb heeft lange fermentatie wel mijn voorkeur
 
Terug
Bovenaan Onderaan