BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled pork

Vind de jury altijd erg coulant en kan ze in dit geval best begrijpen.

Gewoon nog een keer; lekker en leuk toch.
 
Nog een keer maken betekend ook nog een keer eten, en dat is zeker geen straf!!
 
Jammer van het stickertje maar het ziet er heerlijk uit!  ;)
 
Misschien toch maar even de regels wat meer aanscherpen om de wolk van subjectieve jury oordelen maar even weg te nemen ?

Ik stip even het gebrek aan specificaties van foto's ?berhaupt en de oh zo belangrijk geachte eind foto. Klaarblijkelijk ongeschreven regels van het forum maar dat kan deze newbie natuurlijk niet weten.

Maar mocht de badge alsnog uitdelen in overweging worden genomen. Dan bedank ik bij deze voor de eer en wil ik graag deze dialoog gebruiken om nieuwe forum leden zonder badges een faire kans gunnen op het behalen van een badge. Aangezien ik de rechtvaardige jury bijzonder goed in staat acht om hun ongeschreven regels om te zetten naar beschreven regels in onderstaande sticky

Uiteraard bevat deze post wat cynisme omdat ik even dacht dat ik lid was geworden van het ministerie van Bbq maar gelukkig van een vriendelijk genootschap waar mensen elkaar helpen met bbq'en en fouten helpen voorkomen.




Een hoop van onze leden hebben onder hun naam ??n of meerdere plaatjes, of zoals wij ze noemen badges, staan. Wat betekenen die en wat moet je doen om ze te verdienen?

- Tokkie, verdien je wanneer je laat zien dat je Beercan Chicken hebt gemaakt.
- Knorretje, verdien je met de bereiding van Pulled Pork.
- De Koei krijg je als je brisket maakt.
Deze drie badges samen worden ook wel de "Big Three" genoemd. Deze moeten gemaakt zijn nadat je hier lid bent geworden, resultaten behaalt in het verleden tellen niet ,


- De bacon badge krijg je als je hebt meegedaan met het Dutch Bacon Weekend (2de weekend in september).
- Winnaars van de maandelijkse fotowedstrijd krijgen een camera.

- Steven Raichlen (brons, goud en zilver) krijg je als je een x aantal keer hebt meegedaan aan Steven & Me.

- Deze badge wordt toegekend aan iemand die zich het afgelopen jaar meer dan normaal heeft ingezet voor het forum en/of de leden.
 
Michel ik reageer ook maar even publiekelijk. Het forum is inderdaad bedoeld om een leuke open gemeenschap te vormen die elkaar verder helpt. We hebben er bewust voor gekozen om niet al te veel regels op te schrijven, omdat dit vaak een barriere vormt om mee te gaan doen aan een forum.

De badges hebben het karakter om leden op een leuke manier uit te dagen bepaalde recepten te gaan maken. Het gaat er hierbij meer om dat jij het recept op een zo goed mogelijke manier kunt maken, dan om het behalen van de badge. De badges zijn nooit bedoeld als een soort bragging rights.
We kennen verschillende soorten uitdagingen. Bij het behalen van de grote drie is het de bedoeling je redelijk aan het recept te laten houden, dus bij een pp verwachten wij natuurlijk een foto van een getrokken varken en bij een bcc een van een kip op een blik. Uiteindelijk gaat het er om je zoveel mogelijk verder te helpen met je bereiding. Het plaatsen van foto's helpt hierbij ontzettend.

Bij steven en me heb je iets meer vrijheid om van het recept af te wijken (ook binnen redelijke perken natuurlijk). (Wil je echt van een recept afwijken, moet je een van Dominique maken die zijn daarvoor  :p)

Als forum leiding proberen wij op een leuke manier dit forum in goede banen te leiden. Wij zijn natuurlijk net mensen en doen het de ene keer net wat beter dan de andere keer. Jij had graag wat meer kader gezien bij wat nu de regels waren bij de badges en wij hadden dit wellicht wat beter kunnen opschrijven. Wij proberen natuurlijk wel iets van de weinige regels te handhaven. En het blijkt nu dat jij hier teleurgesteld over bent. Dat vinden wij natuurlijk jammer, maar we hopen dat je ook met ons mee kan denken. Frits heeft inmiddels je feedback verwerkt. Een volgende keer mag je als je het oneens bent met onze beslissingen ook via pm regelen, niet dat we wat te verbergen hebben maar om te voorkomen dat een discussie 'ontspoort'. Wellicht heb je dat ook gedaan en heb ik dat even gemist.

Ik hoop dat we hiermee alle lucht geklaard hebben. Ik hoop ook dat je PP zo goed was dat je hem snel weer gaat maken! En ik hoop ook dat je ons dan weer mee laat genieten, je reportage begon namelijk heel goed! Het vergeten van foto's maken op het moment supreme is ons denk ik allemaal wel eens overkomen (mij in ieder geval wel).

 
structor zei:
Michel ik reageer ook maar even publiekelijk. Het forum is inderdaad bedoeld om een leuke open gemeenschap te vormen die elkaar verder helpt. We hebben er bewust voor gekozen om niet al te veel regels op te schrijven, omdat dit vaak een barriere vormt om mee te gaan doen aan een forum.


Daar heb ik begrip voor en lijkt mij ook een prima uitgangspunt

De badges hebben het karakter om leden op een leuke manier uit te dagen bepaalde recepten te gaan maken. Het gaat er hierbij meer om dat jij het recept op een zo goed mogelijke manier kunt maken, dan om het behalen van de badge. De badges zijn nooit bedoeld als een soort bragging rights.

Ik vind het gewoon leuk om te bbq en voor mij was het gewoon een badge om even bij te houden wat ik had gemaakt. Ik haal ?berhaupt geen "bragging" rights uit een digitaal profiel.

We kennen verschillende soorten uitdagingen. Bij het behalen van de grote drie is het de bedoeling je redelijk aan het recept te laten houden, dus bij een pp verwachten wij natuurlijk een foto van een getrokken varken en bij een bcc een van een kip op een blik.
Uiteindelijk gaat het er om je zoveel mogelijk verder te helpen met je bereiding. Het plaatsen van foto's helpt hierbij ontzettend.

Ja maar verplaats je nu eens even in de schoenen van mensen die nog niets hebben gedaan en op zoek gaan naar uitleg of spelregels. Het is logisch maar staat niet vermeld. Dat is mijn punt. En bovenstaande 4 regels toevoegen aan de sticky is dat nu zo veel moeite? en het maakt een hoop duidelijk want naast de foto is klaarblijkelijk ook het recept van belang.



Bij steven en me heb je iets meer vrijheid om van het recept af te wijken (ook binnen redelijke perken natuurlijk). (Wil je echt van een recept afwijken, moet je een van Dominique maken die zijn daarvoor  :p)

Als forum leiding proberen wij op een leuke manier dit forum in goede banen te leiden. Wij zijn natuurlijk net mensen en doen het de ene keer net wat beter dan de andere keer. Jij had graag wat meer kader gezien bij wat nu de regels waren bij de badges en wij hadden dit wellicht wat beter kunnen opschrijven. Wij proberen natuurlijk wel iets van de weinige regels te handhaven. En het blijkt nu dat jij hier teleurgesteld over bent.

Waar ik teleurgesteld over ben is dat jullie een setje regels hebben die je probeert te handhaven die niet beschreven zijn. Er staat werkelijk maar een regel het bereiden van Pulled pork.  Dat wordt voor iedereen een hele vrije interpretatie op deze manier.

Dat vinden wij natuurlijk jammer, maar we hopen dat je ook met ons mee kan denken. Frits heeft inmiddels je feedback verwerkt. Een volgende keer mag je als je het oneens bent met onze beslissingen ook via pm regelen, niet dat we wat te verbergen hebben maar om te voorkomen dat een discussie 'ontspoort'. Wellicht heb je dat ook gedaan en heb ik dat even gemist.


Ik heb bewust geen pm gedaan omdat dit een forum is als waar als we de definities even van opzoeken het een ontmoetingsplek is voor discussie van publieke interesse. Ik vind het ontbreken van een goed beschreven kader van forum belang en dus reageer ik niet via een pm. Vooralsnog merk ik dat primair alle beheerders publiekelijk reageren en blijkt er geen sprake te zijn van een ontspoorde discussie maar een nette dialoog tussen volwassen mensen. Dus volgens mij gaat het goed.


Ik hoop dat we hiermee alle lucht geklaard hebben. Ik hoop ook dat je PP zo goed was dat je hem snel weer gaat maken! En ik hoop ook dat je ons dan weer mee laat genieten, je reportage begon namelijk heel goed! Het vergeten van foto's maken op het moment supreme is ons denk ik allemaal wel eens overkomen (mij in ieder geval wel).


Zeker zal ik de pulled pork nog een keer gaan maken. Mijn publiek heeft er goed van genoten daar doe ik het voor
 
Vraag gewoon wie er nog een broodje PP wil, en binnen de kortste keren heb je hem (de badge) te pakken. Overigens komt het mij heel bekend voor dat je schaal met getrokken PP vlees in no time leeg is. Wij hadden ook iets van 20 broodjes die in een poep en scheet weg waren. Bovendien verdwijnt er ook al tijdens het pullen veel vlees op onverklaarbare wijze B-)
 
Hallo mensen, hoe oud zijn we.... Waar gaat het over, een plaatje onder je naam en nog een lelijk plaatje ook.
Je maakt pulled pork maar laat geen foto zien van pulled pork. Naar mijn mening heb je dan geen badge verdient. Lullig voor jou, dat begrijp ik want de eerste keer is erg spannend. Maar dat is hetzelfde voor mensen die geen foto van het vlees op hun BBQ erbij plaatsen. Het is het BBQ Genootschap dus ook die willen we er graag bij zien.
Frits en ik hebben zeker ik het begin de "regels" hierover vaag gehouden. Het is een beloning voor iets wat je doet en de toekenning ligt bij de beheerders. Juist dat vage maakt het naar mijn mening leuker.
 
noskos zei:
en nog een lelijk plaatje ook.

KNOR, KOEI en TOK zijn NIET lelijk X( X( X(
=))
 
ReneR + 105
 
Terug
Bovenaan Onderaan