BasBQ
Beef en Steak

Eerste Pulled Pork

 
 

Northman

Vuurmaker
Berichten
56
Lente of niet, tijd voor mijn eerste pulled pork! Ik kreeg van mijn beste vriend voor mijn verjaardag een stuk vlees naar keuze. Daar waren we het snel over eens: procureur van de beste slager van Baambrugge. 2 kg gehaald en bereid volgens een combinatie van recepten van Noskos tot BBg Pit boys. Rubje gemaakt, 8 uur op 120C waarvan 2 uur in folie en de eerste uren wat rook van eiken. Lichte paniek bij de 'stall' waarbij de temp 2 uur lang op 74C bleef hangen. Daarna toch door naar 90C.
20210501_102014_resized.jpg



20210501_104350_resized.jpg


20210501_143101_resized.jpg


20210501_180601_resized.jpg

20210501_190000_resized.jpg

Voorgerechtje..
20210501_194802_resized.jpg


20210501_195440_resized.jpg


20210501_195448_resized.jpg


20210501_195454_resized.jpg

Hij was heerlijk maar minder mals dan ik hoopte: het pullen kostte wat kracht. De smaak was echter fenomenaal! Coleslaw erbij en happen maar! volgende keer nog iets lower en slower denk ik. Misschien toch een stickertje verdiend :)
 
Laatst bewerkt:
Past nog maar net op’t rooster 😉
Broodje lekker belegd
 
Het ziet er anders heerlijk uit.

Volgende keer kan je gerust proberen hem langer door te laten garen. De priktest heeft hier nog nooit gefaald (met iets prikken tot het zo mals als boter voelt). Ik heb al gehad dat ik tot 95 graden ben moeten gaan om het resultaat te krijgen wat ik wou.
 
Dat ziet er echt heerlijk uit, normaal is de salade een bijzaak bij zo'n lekker stuk vlees voor mij maar ook de salade ziet er heerlijk uit😍
 
Dit Is een hele mooie zeg
Leuk kado ook.

Wat al gezegd Is, de priktest. Met een saté prikker ff checken of tie mals is. Werkt perfect
 
Ziet er wel goed uit hoor. Ik had wel mee willen eten.

Wat de restook al zegt. De befaamde priktest. Pullen moet wigenlijk geen kracht kosten maar het vlees moet bijna uit elkaar vallen.
 
Ziet er lekker uit. Ik had van het weekend zelfs 96 graden als kerntemperatuur
 
Zo dat is een flinke jongen, mooi gemaakt. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciteerd met je knor!
 
Gefeliciteerd met de knor. Mooi stuk vlees!
Ik lees het niet terug in het verslag maar ik ga ervan uit dat alles op is …?
 
Mooi broodje pulled pork geworden, gefeliciteerd met je Knor 🥳
 
Gefeliciteerd met je sticker!
PP blijft altijd een feestje.
Die coleslaw zag er ook heerlijk uit trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan