Daar gaan we dan.
Gisteravond de procureur vast in de kruiden gezet.
Vanmorgen redelijk op tijd op gestaan om de bbq aan te zetten. 0915 uur ging de fik er in.
2 blokjes
hout lagen klaar om er in te gaan als de boel goed warm was.
Toen de boel goed warm was de platesetter er in rooster er op thermometer op het rooster en gaan. Oo oeps lek bak vergeten. Alles er weer af, lek bak er tussen en dan het vlees er op.
0945 gingen we van start. Deksel dicht zoeken naar de juiste temp. Was in het begin even zoeken. Maar na een paar uurtjes gevonden en toen lukte het ook prima om die temp vast te houden.
1100 uur waren we lekker op weg. 41 graden kern.
Voor deze pulled pork heb ik het wedstrijd recept van Noskos aangehouden. (Alleen het vlees niet geïnjecteerd) heb nog geen spuit dus dat was geen optie.
Dus de doelstelling was na 5 uur lakken of bij kern temp 74 graden.
Om 1400 uur waren we er bijna.
Dus een klein half uurtje later de boel ingelakt.
Recept zegt dan weer 2 uur de bbq in die dat hebben we braaf gedaan.
1645 uur de boel lekker ingepakt en door met het laatste stukje.
Eind temp was 95 graden maar ik ben van af 90 graden gaan prikken of de haring er al was.
Om 1800 uur hadden we die temp bereikt
Toen toen vond ik hem eigenlijk prima en heb ik hem er ook afgehaald.
Even laten uitdampen en toen een uurtje laten rusten.
Na een uurtje dus de boel uit elkaar gaan trekken.
Wat een geur, wat een smaak! (Moest toch al even proeven)
Toen de eind saus er door gedaan en afgemaakt op een broodje met wat augurk en coleslaw.
Het was heerlijk. Mijn vrouw vond het top. Mijn dochter van 8 heeft na haar broodje nog een flinke portie vlees genomen. Enige kritische noot kwam van mijn zoontje van 5. Die vond het broodje het vlees de augurk prima, maar de coleslaw vond hij helemaal niks
.
Al met al een leuke en mooie dag.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gisteravond de procureur vast in de kruiden gezet.

Vanmorgen redelijk op tijd op gestaan om de bbq aan te zetten. 0915 uur ging de fik er in.

2 blokjes

Toen de boel goed warm was de platesetter er in rooster er op thermometer op het rooster en gaan. Oo oeps lek bak vergeten. Alles er weer af, lek bak er tussen en dan het vlees er op.

0945 gingen we van start. Deksel dicht zoeken naar de juiste temp. Was in het begin even zoeken. Maar na een paar uurtjes gevonden en toen lukte het ook prima om die temp vast te houden.

1100 uur waren we lekker op weg. 41 graden kern.

Voor deze pulled pork heb ik het wedstrijd recept van Noskos aangehouden. (Alleen het vlees niet geïnjecteerd) heb nog geen spuit dus dat was geen optie.
Dus de doelstelling was na 5 uur lakken of bij kern temp 74 graden.
Om 1400 uur waren we er bijna.

Dus een klein half uurtje later de boel ingelakt.

Recept zegt dan weer 2 uur de bbq in die dat hebben we braaf gedaan.
1645 uur de boel lekker ingepakt en door met het laatste stukje.

Eind temp was 95 graden maar ik ben van af 90 graden gaan prikken of de haring er al was.
Om 1800 uur hadden we die temp bereikt

Toen toen vond ik hem eigenlijk prima en heb ik hem er ook afgehaald.
Even laten uitdampen en toen een uurtje laten rusten.

Na een uurtje dus de boel uit elkaar gaan trekken.
Wat een geur, wat een smaak! (Moest toch al even proeven)

Toen de eind saus er door gedaan en afgemaakt op een broodje met wat augurk en coleslaw.

Het was heerlijk. Mijn vrouw vond het top. Mijn dochter van 8 heeft na haar broodje nog een flinke portie vlees genomen. Enige kritische noot kwam van mijn zoontje van 5. Die vond het broodje het vlees de augurk prima, maar de coleslaw vond hij helemaal niks

Al met al een leuke en mooie dag.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk