BasBQ
Beef en Steak

Eerste pulled pork op offset smoker

 
 

mversend

Tondelzoeker
Berichten
19
Afgelopen zaterdag was het dan zover: mijn eerste pulled pork sessie, en ook voor het eerst mijn offset smoker in gebruik.....een verslag ( foto's staan onder het verslag)

Afgelopen donderdag bij de Makro een procureur aangeschaft van 2,3 kg, rustig aan voor een eerste PP
Vrijdagmiddag gestart met marineren en injecteren, met dank aan Noskos' receptuur

Nachtje in de koelkast en zaterdagmorgen is het zover
9.00 eerste weber longlasting briketten in de starter , op de briketten kom ik nog terug

Rond 9.45u gaat het stukkie varkensnek er dan toch echt op bij een mooie temperatuur van 120 graden Celsius.

Eerste uren gaan goed, maar ik moet wel heel regelmatig nieuwe hete briketten aanvoeren om de temp goed te houden. Geen punt komt goed

Na 5 uur nog geen 74 graden maar het is tijd voor glazeren
Nog 2 uur verder tijd om het aluminium folie erbij te halen
Dan gaat het snel, een uurtje later bereiken we de kerntemperatuur van 88 graden Celsius

Uurtje wachten en dan pullen!!!!

Eindsaus erdoor en smullen maar, sorry voor het halve broodje op de foto.....had honger

Mooie sessie van 8 uur plus 1 wachten, maar zoals gezegd, in de offset was het erg moeilijk om de temperatuur aan te houden, moest veel briketten aanvoeren, waardoor er volgens mij ook verstikking optrad

Iemand de gouden tip voor brandstof in een offset smoker?


image.jpg1_zps5orbi1dj.jpg


image.jpg2_zpsqbd3jgcu.jpg


image.jpg6_zpshna1lojc.jpg


image.jpg7_zpsyilt37fw.jpg


image.jpg11_zps1xcmqflr.jpg


image.jpg12_zps9fwclsfd.jpg


image.jpg15_zpswitx5t6i.jpg

 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Nice, gefeliciteerd met je knorretje.

Een ofset smoker zou ik stoken op hout, en dan ieder half uur een klein stukje hout toevoegen.

Als je kiest voor briketten ga dan voor kokos briketten, die geven veel minder as en gaan langer mee dan die 'long lasting' briketten van Weber.
 
ik hou ervan, gefeliciteerd met je knor  :)
 
ziet er erg lekker uit. nu al weer trek aan het krijgen  :p
 
Leuke sessie, ziet er lekker uit
 
Als er 1 ding is wat ik zou doen (en zelf zeker gedaan heb) dan is het wel het wegflikkeren van de Weber Longlasting......

Dat is echt bagger. Koop Flamy of ander merk cocos briketten (kijk in de draadjes welke goed scoren) en wedden dat het dan beter gaat!

Gr. Erwin
 
eamesz zei:
Als er 1 ding is wat ik zou doen (en zelf zeker gedaan heb) dan is het wel het wegflikkeren van de Weber Longlasting......

Dat is echt bagger. Koop Flamy of ander merk cocos briketten (kijk in de draadjes welke goed scoren) en wedden dat het dan beter gaat!

Gr. Erwin

+1
 
eamesz zei:
Als er 1 ding is wat ik zou doen (en zelf zeker gedaan heb) dan is het wel het wegflikkeren van de Weber Longlasting......

Dat is echt bagger. Koop Flamy of ander merk cocos briketten (kijk in de draadjes welke goed scoren) en wedden dat het dan beter gaat!

Gr. Erwin

Flamy s zijn besteld!
 
Terug
Bovenaan Onderaan