BasBQ
Beef en Steak

Eerste Pulled Pork op de UDS

 

brouwschaut

Tondelzoeker
Berichten
21
zo was de dag. 07.00 uur Procureur van 2,7 Kg op de UDS. Bij een temp van 90 UDS en 6 kerntemperatuur van het varkentje. Blokjes eigen appelhout in het kolenmandje en laat maar gaan. Temperatuur geregeld met de kogelkranen.
Na 8 uur roken en low en slow op en rond 110, de procureur ingepakt en verder laten garen tot 17.00 uur en 88 graden. Lekker!




ingepakt in een eenvoudige rub



kolenmand gevuld met cocosbriketten en appelhout



ik gebruik een heat deflecter (zonder vocht) van een oude wokpan die in het Weber rooster past. Temeperatuur met een dubbele probe zodat vlees en ton samen af te lezen zijn.



nagaren voor een uurtje..



en pullen / snijden maar. vlees was toen nog 80 graden.


 
Lekker hoor! Ik hoor het knorretje er al aan komen.
 
Volgende keer met vorken uit elkaar trekken en niet met een mes, dan krijg je echt draaden inplaats van blokjes.

Gefeliciteerd met je knor.
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knor
 
dankjewel allemaal. Nu wat aanpassingen aan de ton doen en we gaan weer eens low and slow.

P
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Heb je nog briketten bij moeten vullen? De hoeveelheid op de foto lijkt me wat weinig...
Ik doe de kolenmand van de mijn UDS altijd goed vol met briketten en hier en daar een blokje hout. Daarbovenop een stuk of 15 hete briketten en ik heb er geen omkijken meer naar.
 
Ceriel zei:
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje!

Heb je nog briketten bij moeten vullen? De hoeveelheid op de foto lijkt me wat weinig...
Ik doe de kolenmand van de mijn UDS altijd goed vol met briketten en hier en daar een blokje hout. Daarbovenop een stuk of 15 hete briketten en ik heb er geen omkijken meer naar.

Ik heb de kolenmand voor de helft gevuld met briketten en her en der wat appelhout. Uiteindelijk dus niet zoals op de foto te zien is.... Het was windstil en ik moest regelmatig alle luchttoevoer openzetten om de temperatuur op 110 graden te houden.
 
ikkuh zei:
Lekkere rookring heb je er op! binnenkort ook maar eens maken!


Kwestie van rustig opbouwen en stukken appelhout. Geen snippers. die gaan me te snel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan