BasBQ
Beef en Steak

Eerste pp

 

_Edwin_

Tondelzoeker
Berichten
14
Het weekend maar eens aangenomen om pullen pork te maken. Wist niet wat ik er van moest verwachten en hoe het zou lopen maar al met al dik tevreden.ik heb het wedstrijd recept gebruikt van noskos zonder de marinade injectie. Zaterdag avond al begonnen met de procureur in de rub te zetten.
c195d9ef063edfe7998b1b0b4be022f8.jpg
.
De volgende ochtend de uds aangeslingerd en om half 10 ging het vlees erop.(half uur later dan gepland)
7c8c682449acca11f00e4512ac57ef4a.jpg
net voor de 5 uur om waren de temperatuur van 74 graden bereikt en de glaze er overheen. Uiteindelijk rond half 6 in de middag netjes ingepakt en wachten tot de 88 graden bereikt was. Dit heeft tot 21:45 geduurd. Mijn geduld werd op de proef gesteld. Ondanks dat het zo lang duurde een heerlijk smakende makkelijk te pullen procureur van de uds.
9a2a4f451bc1f6d8a36c3f3611cf57ac.jpg
a9df9082b2095f29bbc32e94324a888c.jpg
. Natuurlijk even geproefd en het smaakte naar meer. Omdat het gisteren al laat was vandaag lekker wat meegenomen naar het werk voor op de boterham. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.
 
mooi hoor, flink stuk vlees voor de 1e keer. gefeliciteerd met je knorretje.
 
lekker hoor, gefeliciteerd met je knor
 
De PP was heerlijk en van de overgebleven PP zijn door vrouwlief kroketten gemaakt.
Na deze geslaagde sessie meteen de opdracht gekregen om het nog een keer klaar te maken. Dat wordt binnenkort dus nog maar eens procureur gaan halen.
 
Gefeliciteerd met je eerste pulled pork,  dat er maar veel mag volgen!

Maar heeft je procureur er nou serieus 12 uur op gelegen, m?t inpakken?
Hoe warm (koud) was je uds?

Ik heb inmiddels toch al verschillende keren PP gemaakt, en mijn langste run (met inpakken)  was 11,5 uur, en dat betrof een hele schouder (tennis cut, bone in) van een kilo of 8, dus het verbaast me eigenlijk dat de procureur er zo lang over gedaan heeft.
 
Hij heeft er inderdaad zo lang op gelegen.
Ik kreeg de uds op de een of andere manier niet op  de 121 graden. hij bleef onder de 100 hangen.
Denk dat dit te danken was aan de gebruikte weberbriketten.
In de kolen mand was alleen de bovenste laag van weber briketten en nadat deze een heel eind opgebrand waren schoot de temperatuur wel omhoog naar de 140 en moest ik de luchtschuiven dicht zetten.
ik kan in ieder geval zeggen dat het echt Low en Slow was.

we gaan het binnenkort gewoon nog een keer maken en dan ga ik andere kolen/briketten gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan