Goedenavond,
Ik start het verslag al wat vroeg. Dit i.v.m. de voorbereiding en laste minute inwinnen van advies
.
Op een weber ketle heb en mijn DYS ookla style smoker heb ik vaker pulled pork gemaakt. In beide gevallen toch best bewerkelijk. Of veel aandacht nodig bij het stoken, of ruimte te kort.
Een smoker (kamado) i.c.m. de heatermeter was dan ook de ultieme droom voor deze taak. De BGE is inmiddels al weer een paar maanden een feit. Ik heb er daar en tegen nog steeds geen serieuze low and slow sessie op gedaan (behalve ribbels 3-2-1). Daarnaast is het natuurlijk ook eens tijd om een poging te doen voor een stickertje
Nu is het dus zo ver. Iet wat enthousiast heb ik een 4,5 zware picknic besteld. Vandaag is deze binnen gekomen. Een flink brok bevroren vlees die nu in de koelkast ligt. De planning is dat er zondag gasten komen voor het avond eten met PP op het menu. Het is mij al eerder over komen dat de PP 2 uur langer nodig had, dit wil ik de gasten niet weer aan doen. (Erg ongeduldig, laten we het er maar op houden dat dat komt omdat het altijd zo lekker ruikt
)
Hier komt dan ook het deel waar ik jullie advies / mening kan gebruiken.
Ik had het als volgt in gedachten.
- PP lig nu rustig te ontdooien (hopelijk gaat dit snel genoeg?)
- Morgen avond PP in de rub (Rub nog nader te bepalen).
- Zaterdag avond 21-22 uur BGE op stoken gereed maken voor 105 graden C en vanaf 22 het vlees er op.
- geschatte gaar tijd, 14-16 uur dus 12-14 uur zondag 's middags klaar.
- Vlees wanneer het klaar is goed inpakken en laten rusten.
- Klein uurtje voor etenstijd (18 uur) weer op de BGE leggen, en dan 18 uur pullen?
In het kort dus mijn vragen:
- Kom ik uit met ontdooien?
- Klopt mijn geschatte gaar tijd een beetje?
- Handige opwarm methode?
- Volgens mij zit dit op een large wel snor maar brandstof over nacht?
Uiteraard volgen er nog foto's van de voorbereiding e.d. en een HM linkje.
Rib Eyes zijn voor een andere keer
Ik start het verslag al wat vroeg. Dit i.v.m. de voorbereiding en laste minute inwinnen van advies

Op een weber ketle heb en mijn DYS ookla style smoker heb ik vaker pulled pork gemaakt. In beide gevallen toch best bewerkelijk. Of veel aandacht nodig bij het stoken, of ruimte te kort.
Een smoker (kamado) i.c.m. de heatermeter was dan ook de ultieme droom voor deze taak. De BGE is inmiddels al weer een paar maanden een feit. Ik heb er daar en tegen nog steeds geen serieuze low and slow sessie op gedaan (behalve ribbels 3-2-1). Daarnaast is het natuurlijk ook eens tijd om een poging te doen voor een stickertje

Nu is het dus zo ver. Iet wat enthousiast heb ik een 4,5 zware picknic besteld. Vandaag is deze binnen gekomen. Een flink brok bevroren vlees die nu in de koelkast ligt. De planning is dat er zondag gasten komen voor het avond eten met PP op het menu. Het is mij al eerder over komen dat de PP 2 uur langer nodig had, dit wil ik de gasten niet weer aan doen. (Erg ongeduldig, laten we het er maar op houden dat dat komt omdat het altijd zo lekker ruikt

Hier komt dan ook het deel waar ik jullie advies / mening kan gebruiken.
Ik had het als volgt in gedachten.
- PP lig nu rustig te ontdooien (hopelijk gaat dit snel genoeg?)
- Morgen avond PP in de rub (Rub nog nader te bepalen).
- Zaterdag avond 21-22 uur BGE op stoken gereed maken voor 105 graden C en vanaf 22 het vlees er op.
- geschatte gaar tijd, 14-16 uur dus 12-14 uur zondag 's middags klaar.
- Vlees wanneer het klaar is goed inpakken en laten rusten.
- Klein uurtje voor etenstijd (18 uur) weer op de BGE leggen, en dan 18 uur pullen?
In het kort dus mijn vragen:
- Kom ik uit met ontdooien?
- Klopt mijn geschatte gaar tijd een beetje?
- Handige opwarm methode?
- Volgens mij zit dit op een large wel snor maar brandstof over nacht?
Uiteraard volgen er nog foto's van de voorbereiding e.d. en een HM linkje.
Rib Eyes zijn voor een andere keer