Beef en Steak

Eerste keer stoofpotje en eerste keer DO

Zo, dat ziet er lekker uit zeg! Pan is ook groot genoeg voor een klein weeshuis👌🏼.
Ziet er uit als een leuke actieve run, en een heerlijk eindresultaat!!

Heerlijk. Schuif maar door hoor
Ziet er geweldig lekker uit
Had graag aangeschoven

Ziet er prima uit. Die ga je nog heel vaak gebruiken.
Inderdaad. Wist eerst niet goed wat te doen ermee. :ROFLMAO:
Ik vond het heerlijk koken erop, maar wel gezien dat de korf houtskool er bijna helemaal door was op die 5u. Wss omdat ik eerst alles heb afgebakken waarbij het deksel veel open stond.

Maar goed, stoofpotje gaat even goed op het electrisch fornuis, maar dan heeft het geen charme. :D

Inderdaad. Wist eerst niet goed wat te doen ermee. :ROFLMAO:
Ik vond het heerlijk koken erop, maar wel gezien dat de korf houtskool er bijna helemaal door was op die 5u. Wss omdat ik eerst alles heb afgebakken waarbij het deksel veel open stond.

Maar goed, stoofpotje gaat even goed op het electrisch fornuis, maar dan heeft het geen charme. :D
Stoofpotje ziet er heerlijk uit. Ben daar zelf ook zot van. Kijk er naar uit om het ook eens zelf te maken, maar komt er precies nooit van 🤷

Welke kolen had je gebruikt? De heel harde soorten (marabu, west Afrikaans) blijven maar gaan bij mij. De zachtere (zuid Afrikaanse black waddle, dammers,... ) ver vliegen precies al als ik er naar kijk.

Stoofpotje ziet er heerlijk uit. Ben daar zelf ook zot van. Kijk er naar uit om het ook eens zelf te maken, maar komt er precies nooit van 🤷

Welke kolen had je gebruikt? De heel harde soorten (marabu, west Afrikaans) blijven maar gaan bij mij. De zachtere (zuid Afrikaanse black waddle, dammers,... ) ver vliegen precies al als ik er naar kijk.

Een mengeling van Joe Big Block en restaurant grade van geen idee welk merk.

In ieder geval zitten we met een aantal vrienden waar Covid in huis is geslopen en kreeg ik gisteren wat hints dat ze wel zin hadden in afhaal BBQ, maar vermits ze niet buiten mogen, zal het brengen zijn. Eigenlijk weinig zin in om achter alles te gaan lopen totdat mijn vrouw zei: 'Maak toch gewoon dat stoofvlees terug'.

Dus dat gaat het worden. Ik natuurlijk dit topic weer moeten gaan bekijken, want ik heb toen maar wat gedaan. Het filmpje als leidraad, maar mijn resultaat zag er compleet anders uit en wss zelfs lekkerder dan zo een amerikaanse beef stew.

Ik ga nu wel de dubbele portie moeten maken en hopelijk gaat het qua hoeveelheden wel wat lukken, want ik weet dat niet meer en het zal wat gokken zijn aan de hand van de foto's hier :ROFLMAO: Ik twijfel enkel nog of ik terug boterhammen ga gebruiken of deze keer eens peperkoek. Zou dat veel verschil geven?

Stoofpot kan je mij ook altijd blij mee maken, geweldig voer! Kom je hier ook ff langs?

Stoofpot kan je mij ook altijd blij mee maken, geweldig voer! Kom je hier ook ff langs?
Desondanks ik het dubbele ga maken, gaat het wel krap zijn. Het is de 9ft DO die ik heb en deze dan zo goed als vol voor 6 volwassenen, 3 kids van 10 jaar en 2 kids van 8 jaar.

Ik heb net opgezocht dat je rekening moet houden met 350 à 400gr stoofvlees per volwassene (daarin zou dan rond de 200gr vlees zitten). Ben benieuwd :ROFLMAO: Moet enkel nog bij de slager geraken voor dat vlees, want in de lokale super ligt meestal niet zo veel in het rek en geen zin om daar te weinig te hebben en nog gaan rond te rijden.

Dat ziet er echt lekker uit! Vind het altijd een dankbaar gerecht om te maken, lekker en leuk om te maken met mooie ingrediënten.

Zeker doen. Vandaag al zitten shoppen, was de hele rundsboullon op in de lokale super. Morgen gaan zoeken

Tuurlijk kan dat ook binnen op je fornuisje, maar als je de pot open laat en wat extra bouillon toevoegt kun je ook heerlijk met rookhout werken! Dat geeft extra mooie diepte aan je stoof!

Terug
Bovenaan Onderaan