BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer spare ribs 3-1,5-0,5 first run UDS

 
 
 

UDS-butcher

Tondelzoeker
Berichten
23
Laatst door iemand enthousiast gemaakt in bbqen en de UDS. Toen eigenlijk gelijk besloten om maar een UDS te bouwen.
Binnen 2 dagen een vat te pakken en binnen een week af :D. (tenminste zo ver dat ie het doet moet de deksel nog mooi afwerken)
2vte0wo.jpg

2qs2ctj.jpg


Dus moest hem natuurlijk zo snel mogelijk testen!
Ik werk bij de slager dus 5kg mooie spare ribs meegenomen. Ik had besloten ze op 3 verschillenden manieren te maken.
Zo weet ik gelijk een beetje waar ik het meest van houd. Ik had besloten om een kant en klaar potje, noskos classic ribs rub en Mac championship rib rub te gebruiken.
2jdfi83.jpg

30c84gk.jpg

Ik heb ze eerst 3 uur zo op gehad en met appel rookhout. Vervolgens heb ik een gedeelte ingesmeerd met appelsap,boter,wisky en suiker. en het andere deel met honing, boter en suiker. En toen mochten ze 1,5 uur in de aluminiumfolie.

Na de aluminiumfolie heb ik ze allemaal ingesmeerd met eigengemaakte BBQ saus en hebben ze er nog een half uurtje opgelegen.
Het resultaat:
6ns7t4.jpg

Altijd spare ribs uit oven gehad maar dit is wel echt 10x beter. Vielen goed van het bot, roze rookrandje op het vlees en ze smaakten heerlijk.
Ik vond de rub van Mac het beste.
33ll9g0.jpg
 
Mooie ribs! Erg fijn zo'n UDS kan ook lekker veel op kan je lekker veel expirimenteren :)
 
Om nom nom
 
Lekker hoor! Mooie UDS ook!
 
Lekker! Gaaf zo'n UDS!
 
dat heb je mooi voor elkaar, ja er gaat niks boven ribs van de bbq
 
mooie run.  Ze zien er lekker uit.
Succes met de UDS!
 
Terug
Bovenaan Onderaan