cassowari
Vuurmaker
Vandaag voor de eerste keer short ribs, USA choice, op de kamado gegaard. Gisteren had ik de ribs al ingewreven met een rub van groene, witte en zwarte peper, zout en de zeste van vier citroenen. Iets wat mij op het eerste zicht best veel leek maar toch nog vrij subtiel was in smaak. Het karameliseert wel goed mee met de rest van de bark. En hoewel ik geen rookhout gebruikt heb, hebben ze toch wel een mooie rookring. Ik heb ze ook niet ingepakt met folie tijdens het garen en de bark vond ik echt wel geslaagd. De ribben hadden wel ietsje dikker bevleesd mogen zijn, of schiet er altijd zo weinig van over? Bij een kerntemperatuur van 93°C heb ik ze eraf gehaald.
De smaak was echt goed, volgende keer nog een beetje meer zeste. Het vlees zelf was nog zeer sappig dus ik vond deze sessie zeker geslaagd. Het heeft er bijna 8u over gedaan dus dan mocht er ook wel resultaat zijn .
Tijdens het garen;
Zo zag hij eruit toen hij 93°C bereikt had:
Ik vind persoonlijk het vlees er versneden erg goed uitzien en de smaak was navenant:
De smaak was echt goed, volgende keer nog een beetje meer zeste. Het vlees zelf was nog zeer sappig dus ik vond deze sessie zeker geslaagd. Het heeft er bijna 8u over gedaan dus dan mocht er ook wel resultaat zijn .
Tijdens het garen;
Zo zag hij eruit toen hij 93°C bereikt had:
Ik vind persoonlijk het vlees er versneden erg goed uitzien en de smaak was navenant: