BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer ribs op de Traeger

Flinkenfugel

Tondelzoeker
Berichten
21
Mijn eerste post m.b.t. bereiden van eten:

Na het in elkaar zetten van de nieuwe BBQ en het doorlopen van de eerste stappen gelijk begonnen aan de gezinsfavoriet de spareribs volgens het recept / methode van Noskos......vorig jaar op de Weber al een aantal keer goed gelukt en op de Traeger net wat relaxter m.b.t. behouden van tempratuur en te volgen via de app. Wat werkt dat ding heerlijk simpel, effectief en goed. Geluk gehad bij mijn vleesadresje dat er net (van die ochtend) verse spareribs binnen waren, prima ribbetjes gescoord.

Eerst de ribben ingesmeerd en voorzien van een rub. Na 3 uurtjes op 105 graden ingepakt in de folie met agavesiroop, bruine suiker en wat boter. Daarna weer 2 uurtjes op 105 graden. Het laatste uurtje de Traeger naar 140 graden gezet en de ribbetjes nog even erop gelegd en voorzien van een laagje bbq-saus. Prima eerste ronde op de Traeger! Op naar het volgende gerecht......pulled chicken staat voor dit weekend op de planning. Binnenkort eens een eigen twist aan de ribbetjes geven....ik ga op zoek naar wat meer pit en me wat meer verdiepen in de side dishes.

IMG_20210424_110627.jpg


IMG_20210424_113238.jpg


IMG_20210424_144224.jpg


IMG_20210424_165935.jpg


IMG_20210424_174442.jpg
 
Mesquite pellets. Deze zaten bij de aankoop bij.....geen weloverwogen beslissing maar pakte goed uit.
 
Zien er goed uit zeg.
 
Die zien er zeer goed gelukt uit. Denk niet dat je over hebt.
 
Prima ribben. Schuif maar door.
Lust ik
 
Mooie ribben geworden dat zal lekker kluiven geweest zijn, had je alleen ribben of had je ook nog bijgerechten🤔
 
Niks speciaals......goed stokbrood, lekkere sla en zelfgemaakte kruidenboter.....bijgerechten wordt voor mij het uitdagende. Leuke leercurve zo!
 
Sow! Zien er heerlijk uit🤤.
Dat zal zeker gesmaakt hebben.
Ben heel benieuwd naar de Pulled chicken.
 
Niks speciaals......goed stokbrood, lekkere sla en zelfgemaakte kruidenboter.....bijgerechten wordt voor mij het uitdagende. Leuke leercurve zo!
Volgende keer die lekkere coleslaw van @Dominique erbij maken (dag van tevoren). Of lekkere baked beans..
Hmm ze zien er wel erg goed uit hoor
 
Mooie ribs, en fijne run! Waren ze lekker mals?
 
Mooie ribben, hoor! ik zou dat vleesadresje maar koesteren als ik jou was, die heeft prima vlees. Smakelijk!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan