BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer ribben en met de sloroller

 

Ronny B

Vuurmaker
Berichten
90
Voor de eerste keer ribbetjes op de kamado en ook maar de sloroller gelijk gebruikt.
Gister avond de ribben in de rub gezet en vandaag de kj op dubbel indirect ingedeeld op 125 graden.
2 1/2 uur laten roken daarna de ribben ingepakt met wat roomboter en honing dit ongeveer halfuur laten staan.
Toen ze 80 graden waren uit de folie terug op het rooster en na 10 minuten ingesmeerd met bbq sous.
Toen ze de 90 graden bereikte er af gehaald .

De ribben waren beide iets meer dan 1100 gram p.s
Smaakte prima MAAR het dikke gedeelte mocht net iets gaarder voor ons idee.
Dus er is nog iets te verbeteren 👍

IMG_9981.jpeg
IMG_9982.jpeg
IMG_9984.jpeg
IMG_9985.jpeg
IMG_9987.jpeg
IMG_9988.jpeg
IMG_9986.jpeg
 
Goeie start met deze ribbies.
Ik denk dat je tijd in de folie wat kort is geweest.
Een nieuwe sessie geeft de kans om de ribbels verder te garen
 
Ziet er goed uit!

Als je de slowroller gebruikt zijn in principe je platesetters niet meer nodig.
 
Kleur ziet er top uit.
Jammer dat ze je ze niet gaar genoeg vond.
Een half uur ingepakt is wel kort.

Volgende keer beter
 
Ziet er goed uit!

Als je de slowroller gebruikt zijn in principe je platesetters niet meer nodig.
In principe niet nee, maar Ik zie steeds meer mensen dit doen. Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd. Is puur om stralingswarmte tegen te gaan.
 
In principe niet nee, maar Ik zie steeds meer mensen dit doen. Ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd. Is puur om stralingswarmte tegen te gaan.
Klopt, maar sloroller icm lekbak is in principe genoeg. Maar baad het niet dan schaadt het niet, mits er nog voldoende lucht circulatie is.

Maar ik ga binnenkort toch ook een keer Smoking dad bbq z’n double indirect proberen met ook plate setters onder de sloroller, waarbij je meer zou moeten stoken en daardoor het resultaat een klein stapje meer in de buurt van offset zou moeten komen.
 
Ribs zien er goed uit, en wat is er lekkerder dan het nog een keer maken voor een beter resultaat.
 
resultaat ziet er goed uit en heeft een mooie kleur! Verder lijkt mij ook wat aan de korte kant maar ieder ze ding. volgende keer gewoon langer in de folie
 
Klopt, maar sloroller icm lekbak is in principe genoeg. Maar baad het niet dan schaadt het niet, mits er nog voldoende lucht circulatie is.

Maar ik ga binnenkort toch ook een keer Smoking dad bbq z’n double indirect proberen met ook plate setters onder de sloroller, waarbij je meer zou moeten stoken en daardoor het resultaat een klein stapje meer in de buurt van offset zou moeten komen.
Ja klopt die methode heb ik ook gezien. Plate setter direct boven de kolen en dan een waterpan erop en vervolgens de sloroller
 
Bedankt allen
Inderdaad volgende keer langer ingepakt laten.
Verder zeer tevreden 👍
 
Voordeel is dat je het nog een keer opnieuw moet doen… Geen staf als het om zulke mooie ribs gaat. 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan