BasBQ
Beef en Steak

eerste keer pulled pork

 

Fian

Tondelzoeker
Berichten
3
Nou dat begint goed...... een uur verslapen. Paniek, red mijn stuk"je" vlees het wel voordat Peter64 aanschuift.
De bbc opgestookt naar 120 gr en mijn procureur gegrild.


IMG_5056.jpg


Na het grillen op een schaaltje gelegd om het proces van garen te vervolgen. Af en toe een appelsap/appelazijn douche maar yeetje wat een klus om de temp goed te houden in de bbc. Om de haverklap begon mijn alarm te piepen. En was ik weer te laat met briketten bijvullen. Maar de kerntemperatuur liep mooi op... tot 65 gr en toen stopte het. Ik had gelukkig diverse site uitgeplozen en wist dus dat ik dit kon verwachten. Ongeveer 2 uur later begon de temperatuur toch weer op te lopen.... pfff gelukkig want mijn bezoek kwam al gauw. Gelukkig had ik ook nog wat andere gerechtjes bedacht die ik wilde maken op de bbc..... Quiche, gevulde paprika/champignons en kippenboutjes. ( en een lekker quinoa salade)

IMG_5061.jpg
IMG_5062 (002).jpg
IMG_5065.jpg
IMG_5066.jpg

Bij een temperatuur van ruim 71 gr het vlees ingesmeerd met de bbc saus en in alu verpakt. Daarna laten verder garen. En konden ook de andere gerechten op de bbc.
En ja hoor bij 95 gr het vlees van de bbc kunnen halen en nog een uurtje laten rusten. Na al enkele andere goed gelukt gerechten van de bcc werd het tijd om mijn procureur uit elkaar te trekken. Ondertussen de broodjes op de bcc gebakken. Onze gezellige bcc avond afgesloten met een heerlijk broodje pulled pork met koolsla.
Paniek .... volgende keer niet meer. Weet nu hoe het moet. Zeker met de aanwijzingen van Peter gaat het vast een stuk soepeler en houdt ik mijn bcc beter op temp.

IMG_5067.jpg
IMG_5068.jpg
 
Mooie run en fijn dat je goede hulp hebt gehad. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Kijk Fianne, dit was een geslaagde avond. Geen honger geleden.
Alles was gewoon fijn gelukt.
Proficiat met de knorrrie award. 🐷🐽
 
Laatst bewerkt:
Wat een lekkere gerechtjes. Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Gelukkig de stress snel kunnen vergeten 👍🏻
 
Ziet er prima uit allemaal. Ik had best aan willen schuiven ;)
 
Ziet er goed uit zal zeker gesmaakt hebben en gefeliciteerd met je knorrie de volgende run zal makkelijker gaan je weet nu waar de valkuilen liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan