BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

 

Spetterlap

Tondelzoeker
Berichten
9
Dag allemaal,

Toen ik 8 jaar geleden het BBQ-virus te pakken kreeg heb ik jarenlang alles gemaakt op de 57" master touch. Ging natuurlijk prima, maar vooral met low het slow sessies werden de keramische bbq's steeds aantrekkelijker. Na heel wat tijd besteed te hebben in de archieven van dit forum (dank daarvoor, erg handig), gekozen voor de Kamado Joe Classic 2. Fan-tas-tisch. :cool:

Eerst maar even inkomen en vrienden worden met de nieuwe bbq. Heb hierbij ook veel gehad aan het boek 'Hete kolen' trouwens. Begonnen met baby back spareribs, gerookte zalm, kip caprese en cote du boeuf. Het fingerspitzengefühl begint al aardig te komen. Op koudere dagen de DO gevuld met rendang en chili con carne (en wat een geweldige recepten staan hier). De restwarmte gebruikt voor 'smores uit de skillet met karamelsaus. Allemaal gerechten die hier onlangs voorbij kwamen. (Mochten ze nog ergens op de to-do staan; maken!)

Nu 'Joe' en ik elkaar beter kennen, werd het tijd voor de pulled pork. Zaterdag de procureur (2,3kg) gehaald bij de lokale slager. Diezelfde avond nog geïnjecteerd met de injectiemix uit het wedstrijdrecept van Noskos en ingesmeerd met de Serial grilles pork perfection rub.

20201017_185820.jpeg

20201017_191155.jpeg

20201017_191713.jpeg
20201017_192038.jpeg


De volgende dag 'Joe' aangestoken met de KJ big jump houtskool en op temperatuur gebracht. Om 08.30 uur lag de procureur erop. (geen foto van helaas) Om 13.30 had hij een kerntemperatuur van 71 graden. Om te voorkomen dat ik chinees moest bestellen, besloten om hem in te pakken en zo wat tijd te winnen.

20201018_133706.jpeg


Ruim 3 uur later, rond 16.30 uur zat hij op de 94 graden, maar vond ik hem met prikken nog niet zacht genoeg. Nog even laten liggen en bij 98 graden mocht hij eraf.

20201018_155517.jpeg


Anderhalf uur laten rusten in aluminiumfolie. Gepulled en aangevuld met wat Stockyard BBQ saus. Geserveerd op een wit bolletje met verse coleslaw (recept was van Ralp de Kok).

20201018_174918.jpeg


20201018_175352-1.jpeg


Wat een feest. We hebben er met 4 personen goed van gegeten. Bedoeling was om wat PP over te houden om kroketten van te maken, maar we hebben het de volgende dag met wat cola opgewarmd om het gewoon op te maken. :)
 
Ja hoor geslaagd, als beloning krijg je een stickertje.
Gefeliciteerd met je knorretje
 
Ziet er lekker uit 'k zou best een broodje lusten. ;)
 
Van harte met je knor!
Wat een heerlijkheid om zo een hele dag met de hobby bezig te zijn
 
Lekker broodje PP mooi gemaakt en gefeliciteerd met sticker


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ziet er toch weer hartverwarmend lekker uit.,jammer dat ik door de corona niet ff kon komen proeven. 😉😋
Gracies met de 🐷 award
 
heerlijk. mooie run met een lekker eindresultaat
gefeliciteerd met je knor
 
Prima gelukt, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mooie run PP. Lekker op de nieuwe Q. Ziet er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan