Beef en Steak

Eerste keer pulled pork

Dank voor de bemoedigende woorden! Volgende keer laat ik het gewoon ingepakt tot 88 graden. Wat ik nu gedaan heb kost me kennelijk kostbare graden kerntemp. en derhalve ook bereidingstijd. Niet dat ik haast heb, maar is wel lullig om te zien als je er bijna bent, dat je dan een graad of 10 teruggezet wordt.

Ceriel zei:
Fabian zei:
Na het uitpakken uit folie en moppen is de kerntemp. inmiddels gezakt tot 76 graden. Voelt alsof ik weer opnieuw moet beginnen. Hij zat mooi op de 85 gr. toen ik het uit de folie haalde. Zie nu de kerntemp. langzaam maar zeker dalen, dat demotiveert enigzins. Hopelijk wordt het vlees niet erg droog omdat het nu wederom door moet verwarmen tot 88 gr.
Het zal uiteindelijk goed komen...
De volgende keer Noskos' wedstrijdrecept proberen. Inpakken na 7 uur en dan ingepakt laten tot 88gr. Dan even prikken met een sat?prikker, als deze overal makkelijk door het vlees gaat is het klaar. Zo niet, na een half uur nog eens prikken.

Eet smakelijk alvast!

Ceriel + 1

mooie run, en voor PP moet je de tijd nemen. Haasten heeft geen zin. Ik weet dat de eerste keer bij mij het ook gebeurde en ik ook dacht he en nu :S
Maar straks is het heerlijk eten!!

En inderdaad war Ceriel zegt, volgende keer NOSKOS zijn recept gebruiken

De kerntemp is gelukkig weer langzaam stijgende. Dieptepunt lag op 75 gr. Zit nu weer op 78 gr.

Komt de snake mogelijk toch op :)

Idd haasten heeft geen zin, kan er ook weinig aan veranderen. Gewoon wachten tot e.e.a. weer stijgt. Zolang de ketel heter is dan de kern van het vlees zal het uiteindelijk wel opwarmen, al duurt het lang.

En als hij uiteindelijk helemaal klaar is moet je hem nog een uur opnieuw ingepakt laten staan voordat je hem gaat pullen.
Of je dat nog red vandaag ??? ;)

Ik heb het gered. Om ong. 19.00 uur was de temp. van 88 graden bereikt.

lfsu1wovhqfly.jpg

Hierna een uurtje rusten in folie en om 20.00 uur begonnen met pullen. Het als eindsaus het recept van Noskos aangehouden, met vleessap, appelsap, bbq saus, bruine suiker en worcestershire.

qcwutclcsofty.jpg

En als resultaat op een broodje met wat bbq saus. Was in de veronderstelling dat we nog augurken hadden maar helaas. Was dus alleen een broodje vlees met saus.

ud9wczyhlerko.jpg

Dan de smaak. Misschien te vroeg voor mij voor een oordeel, of misschien ben ik enigzins teleurgesteld en moet ik daar nog aan wennen.

Het smaakt ok. Niet super. Niet slecht. Het vlees smaakt op zich enigzins vlak, een beetje zoetig. De saus uit het flesje op het broodje draagt de smaak voor een groot deel, in mijn mening. Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal en wellicht heb ik het ook niet ideaal bereid, dat kan ook. Maar aangezien het mijn eerste PP is had ik best wat spanning en anticipatie op het eindresultaat. Nu ik het gegeten heb denk ik, mwa, wel ok. Maar misschien geen 8 uur tijd waard voor mij. Mijn verwachtingen waren wel echt hoog, mede door de lange bereidingstijd en de ervaringen van anderen. Ik had laatst broodjes kipdijfilet gemaakt (recept van Jord Althuizen). Die waren echt om je vingers bij op te vreten zo lekker. Inmiddels 2 keer gemaakt. Kost een fractie van de tijd en is een echt smaakbommetje. Die ervaring had ik helaas niet bij dit broodje PP.

De rest van de PP gaat de koelkast in en zal wel opgaan. Misschien is het mijn smaak niet helemaal, niets aan te doen.

Dat is inderdaad jammer , na zo'n lange run en dan de smaak tegenvallen .
Ik zou hem nog eens proberen en dan helemaal op de manier van Noskos .
ik had zondag 7 "proefkonijnen" die het allemaal super vonden.
En om te kunnen vergelijken moet je toch 2x klaarmaken

Misschien een volgende keer eens injecteren?

Ingredi?nten:
100 ml appelsap
60 ml appelazijn
40 ml honing
30 ml worchestershire saus
1 eetlepels zeezout
1 eetlepel uiengranulaat

Geeft wat meer smaak aan het vlees.  (sorry voor het pikken van je recept Noskos)  :)

Dank jullie wel!

Kan het zijn dat ik mijn knor sticker nog niet zie, of moet ik daar nog wat voor doen?

Komt vanzelf goed, de mods die dit instellen zien het wanneer ze online komen.

Dit zijn ook mensen met andere hobbys dan dit forum dus het kan soms een paar dagen duren.

Vandaag overigens nog een broodje PP gegeten. Dit keer met wat chilisaus en een pepertje er doorheen even opgewarmd, op het broodje wat komkommer erbij. Was aanzienlijk beter te eten dan gisteravond, alleen dat kale broodje vlees.

solexfrank zei:
Ren? zei:
Als je vergelijkingsmateriaal wilt, kom dan een keer bij een KCBS BBQ wedstrijd kijken / proeven.
Komend weekend is er een wedstrijd in Dongen. http://www.devaartsehoeve.nl/kcbs-bbq.html

Zijn er nog teams van hier die mee doen , is in de buurt zal zondag eens komen kijken en proeven.
Wat is de meest interessante dag om te gaan kijken voor publiek of maakt dat niets uit ?

Om dit draadje niet te vervuilen heb ik je een PM gestuurd  ;)

Heb het gelezen Ceriel , ik zat er zelf al aan te denken om er ff een apart draadje van te maken.
Word inderdaad anders weer een zooitje  :(

Lekker hoor, gefeliciteerd met je Knorretje.

Terug
Bovenaan Onderaan