BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pulled pork op de KJC

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Goedemorgen allemaal! Na het maken spareribs, kip en nog meer spareribs werd het tijd om voor de eerste keer pulled pork te maken op mijn kamado. Gezien ik geen hele grote pulled pork heb (1,7kg schoon aan de haak), heb ik gekozen om te gaan voor de wedstrijd pulled pork van Noskos. Hopelijk voorkomt dit dat hij wat droger wordt. Hiernaast hoor ik alleen maar goede verhalen over dit recept dus stond sowieso nog op mijn to do list!

Na het weghalen van het overtollig vet, heb ik de procureur in de Rub gezet. Hier voor heb ik de piggy-mix gebruikt van Jort Althuizen (link naar rub: LINK). Hiervoor heb ik een oude peperpot omgetoverd tot strooier. Vervolgens heb ik de procureur geïnjecteerd volgens recept.

Kamado opgestookt tot 120 graden en procueur erop gelegd. Als rookhout gebruik in 2 kersenchunks. Was aan het twijfelen tussen kersen en wiskeyhout maar helaas heb ik van wiskeyhout alleen maar snippers, dus toch voor kersenhout gegaan. Nu lekker vanaf de bank wachten totdat hij de 70 graden aan tikt voor de volgende stap! Alvast excuses voor mijn oranje ikea snijplank. Als je deze krengen eenmaal met een pastapan in de vaatwasser zet is het leed al geschied...

20210115_192457.jpg
20210116_084120.jpg
20210116_092638.jpg
20210116_132237.jpg


Geen foto van de Bark (vergeten) maar hij is inmiddels weer ingepakt en weer terug in de bbq.

20210116_145923.jpg
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk na 7.5 uur mocht hij van de bbq. Moest hem iets door laten garen tot 92 graden voor de priktest. Resultaat mocht er zijn! Voor een eerste keer was het erg geslaagd. :D

Geserveerd met de koolsalade van Dominique op een italiaanse bol
20210116_181625.jpg
20210116_182258.jpg
 
Flink broodje. Dit zal zeker gesmaakt hebben.
 
Ziet er goed uit! Als ik zelf niet al een hele bak had staan had ik gezegd, schuif maar door 😁
 
Lekker man! Wat een feest hé?!
 
Goed gelukt en heerlijke foto's. Gefeliciteerd met je knorretje!
 
Heerlijke broodjes heb je gemaakt. Mooie run.
Gefeliciteerd met je sticker
 
Nog zo'n schitterende pulled pork, dat is een heel smakelijk broodje geworden, gefeliciteerd met je Knor 🥳
 
Dat zijn nog eens lekkere plaatjes van die heerlijke broodjes PP. Ziet er goed uit. Dat moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Terug
Bovenaan Onderaan