BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer: Pulled Pork icm DigiQ DX2

 

shoebeloe9000

Tondelzoeker
Berichten
17
Mijn 2e post op dit forum na de berichten van DanBras gelezen te hebben. Ik ga een aantal zaken voor de eerste keer uitproberen:

  • Pulled Pork maken op basis van het recept van NosKos en goede tips van DanBras.
    Het wordt ook de eerste keer dat ik mijn DigiQ DX2 ga uitproberen, na hem te laten hebben opgehaald in de US.
    Injectiespuit GrillprPro

Ter voorbereiding dit forum gelezen, ook Amazingsribs.com mbt Bark en de Zone. Ter aanvulling nog de bijbel gelezen van Harold McGee "Over eten en koken, Wetenschap & Cultuur in de keuken"

Ik heb eerst een Injectie marinade gemaakt (recept op BBQ Genootschap), alles keurig netjes gewogen.



Gisteren had ik de Procureur al ontdooid. Nu even injecteren met de marinade.



Ik ben er nog over uit of ik eerst de standaard Pulled Pork methode gebruik (zonder inpakken met Aluminium). Ik wil beide opties kunnen vergelijken vanwege nieuwsgierigheid.

Ik houd jullie op de hoogte, tips zijn uiteraard altijd welkom. Nog even uitzoeken om mijn roadtrip te vergezellen van foto's.
 
Dat gaat een goed weekend worden!
Laatst ook de pp van noskos samen met passie gemaakt en dat was super lekker!
Succes, ik blijf dit volgen
 
Waarom zou je niet inpakken? Je krijgt een beter einresultaat.
 
Succes,

Vergelijken begrijp ik best, maar dan wat betreft verschillende kruiden maar niet wat betreft inpakken of niet inpakken.

Je vlees blijft veel malser met inpakken, op het wedstrijd circuit pakt 99.9% het in dat doen ze alleen als het resultaat beter is met inpakken.
 
Hoe groot is je procureur? Kun je hem niet in twee stukken delen en dan je test doen? Dat zou het beste resultaat geven, zelfde stuk vlees, zelfde manier gekruid en onder dezelfde omstandigheden op de Q.
 
Frits zei:
Succes,

Vergelijken begrijp ik best, maar dan wat betreft verschillende kruiden maar niet wat betreft inpakken of niet inpakken.

Je vlees blijft veel malser met inpakken, op het wedstrijd circuit pakt 99.9% het in dat doen ze alleen als het resultaat beter is met inpakken.

noskos zei:
Waarom zou je niet inpakken? Je krijgt een beter einresultaat.
Dat je een beter eindresultaat krijgt is afhankelijk van wie je het vraagt. Een PP welke niet geinjecteerd is en niet is ingepakt, zal met de juiste eindsaus minimaal net zo lekker zijn. Anders....ja zeker, maar daardoor niet minder lekker of een minder resultaat.
Dat is overigens niet alleen mijn mening maar ook van de personen die regelmatig bij mij PP voor geschoteld krijgen. Hier regelmatig beide varianten gemaakt maar het ??n zal mij niet afhouden van het maken van de ander, want beide versies zijn lekker.

De malsheid van het vlees wordt naar mijn mening maar deels veroorzaakt door 'normaal' vocht en in meerdere mate door de vetaders die door het vlees lopen en tijdens de bereiding deels wegsmelten. Voor mals vlees is het dus belangrijker om geen te mager vlees te hebben.

Bij wedstrijden is het meer logisch dat er geinjecteerd en ingepakt wordt, omdat je op die manier ook meer controle hebt over de totale bereidingstijd die dan toch een stuk belangrijker is dan thuis.
 
Bedankt voor jullie reacties so far. Ik ga hem inpakken morgen. Overigens, het stuk vlees weegt 2,788 kg.

Ik heb het vlees inmiddels ge?njecteerd en gevacumeerd. Nu een nachtje in de koelkast laten rusten. Morgen verder met mijn verslag, en dan voorzien van foto's.
 
iig veel succes!!!!
 
Succes, en we zijn benieuwd naar de foto's!
 
Veel plezier en succes bij het maken van je eerste PP.
 
Je eerste PP, die vergeet je NOOIT meer!!!
 
Ik ga je volgen... Ik heb exact het zelfde binnenkort. Ook pp,en ook de eerste maal met de DX2.
Ik "denk" nu alles te weten.... Maar de DX2 is helemaal nieuw voor me..  Succes!!
 
Ik volg!!! :p
 
Om 7 uur uit het mandje om de grote dag van de PP te ondergaan. Na jullie feedback ga ik voor de "snelle" wedstrijdmethode.

Eerst maar eens een vuurtje gestookt en daarna volgens de Snake-methode de briquettes geordend in de WSM. Ik weet niet of ik teveel aan briquettes gebruikt heb, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb een kleine batch van briquettes aangemaakt (aangestoken) in de kolenstarter en aan het begin van onaangestoken briquettes geplaatst. Het duurt wel even voor de pit temperature op de 121 is aangekomen. Adviezen hierover altijd welkom om het anders te doen.......



DigiQ DX2 is up-in-the-air met mijn power supply geleend van mijn andere hobby, Remote Control car racing!



Ondertussen de Procureur uit de fridge gehaald en ontsealed om vervolgens de procureur te rubben met de Southern Succor Pork Rub spice mix. Om de hoeveelheden in cups perfect af te meten, heb ik Matryoshkas poppetjes gebruikt die de verschillende Cup-size (pff, klinkt seksistisch) aangeven. Ooit gekocht bij Kookpunt in Rotterdam.

 
O, wat een leuke maatschepjes, zouden ze die nog hebben bij Kookpunt? Ik ga een even bellen, leuk voor Dochter.
 
Nou, spannend allemaal hoor  :)
Heel veel suc6 vandaag.

Eneh.....vergeet geen foto's te maken he, want daar houden wij hier van.

Mac
 
Daar ligt het heerschap ingerubbed met de spice mix....



Food kern temperatuur is 28? Celcius......




 
Succes!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan