BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP op mijn UDS

 
 
 

werty

Vuurmaker
Berichten
77
Vorig week heb ik voor de eerste keer PP gemaakt op mijn Big Poppa smoker.
het recept van Noskos gebruikt .

Na een nachtje in de rup uitgepakt.

klaaar voor op de UDS
Fotos dat het  vlees op de UDS ligt zijn er, niet dit komt omdat ik hem niet op temperatuur kon houden was erg druk met schuifje open schuifje dicht.
Maar al met al is het gelukt om het recept te volgen na 8.5 uur was hij op 88 graden kerntemperatuur.

Na wat trekwerk zag het er zo uit.


Dat de UDS niet op temperatuur bleef komt waarschijnlijk omdat het deksel niet goed afdicht (te warm met uitbranden) ik heb ondertussen een kachelkoord in het deksel gelijmd en ik ga de klem gebruiken.
De PP smaakt uiteindelijk wel erg goed.
Met de paasdagen maar weer eens wat proberen.
 
Ziet er goed uit. Welke lijm gebruik jij om dat kachelkoord vast te lijmen??
 
Hitte bestendige lijm waar ik het koord kocht hadden ze ook de speciale lijm
 
Hoi Werty, ik heb zelf ook een Big Poppa Smoker en ik moet zeggen hij is toch wel goed op temperatuur te houden. Beginnen met alle schuiven open boven en onder. Temperatuur laten oplopen tot nog. 150 F. Dan onderste schuiven sluiten tot 2 gaten per schuif. Bij 200/225F schuiven onder sluiten tot 1 gat per schuif. Als hij doorschiet boven 250F dan 1 schuif helemaal dicht. Ik heb er nu een Boston Butt op liggen en heb vandaag voor het eerst een waterschaal onder het rooster staan, duurde ff voordat de smoker op temperatuur was maar is nu al 3 uur op een stabiele 250F.
 
Haalo Pitmaster
Ik heb zaterdag weer een run gedaan met een goed sluitend deksel en nu bleef hij wel op temperatuur.
verslag volgt.
 
Nice!
 
Terug
Bovenaan Onderaan