BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer PP op de bbq

 
 

Masod-X

Kooltjesharker
Berichten
118
Bij het WK kijken nam ik twee schalen met kipkluifjes mee naar mijn neef. Bleek hij geen vlees aan bot te eten! Gelukkig de rest van het gezelschap wel, dus die waren snel op.

Oud&nieuw weer naar mijn neef, dus nu maar iets anders gemaakt. Het zouden Pulled Pork en Moinkballs worden. Is bij de PP gebleven.
Al eerder gemaakt in de oven en in de slowcooker, maar op de bbq is het nieuw.

Avondje van tevoren gekruid met het recept van Julius Jaspers. Mooi stuk vlees van ruim 2.3kg.
de29eaf43e11299bc51807c9925c2a22.jpg


Kamado aan, kersen en eikenchunks er op en rond 10en het vlees er op.
Drippan met appelsap en water werkte goed, temperatuur continu tussen de 100-110 graden gehad
76a40747a6ed224a548d9e99a93e4d81.jpg


Maar dan die stall! Rond 16:00u zat het vlees op 65 graden. Al een keer ingesmeerd met een mengsel van bbqsaus en whiskey. Mooie bark kwam op het vlees.
7c80722798135686173eb23276781569.jpg

18.00u maar ingepakt omdat ik het vlees steeds donkerder zag worden en de temperatuur niet steeg. Dit hielp, want rond 19u was het vlees 70+ graden. Uiteindelijk iets na negenen van de Q gehaald bij een kerntemp van 88 graden. Prikte er soepel doorheen. Toen op visite gegaan en na een dik uur rusten uit elkaar getrokken. Had misschien nog verder gegaard mogen worden, maar over smaak en sappigheid viel niet te klagen!

De versie op broodjes met coleslaw van wortel en witte+rode kool ben ik vergeten. Gelukkig nog wat over, dus die volgt misschien nog.
Al met al de 11u dik waard geweest, maar geduld is niet mijn sterkste kant..

8829c84cf8abbe02cb5a84521376e2de.jpg

6c4903b80eeedad0c63ed30c5b25af23.jpg


Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk
 
Mooi dat het gelukt is. 88C is eigenlijk old skool, tegenwoordig zit ik vaak 92C of hoger, dan prik je er pas echt makkelijk in.
Gefeliciteerd met je knor.
 
Ziet er goed uit!

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Merci allemaal! Volgende keer door naar 92 graden, eens kijken wat dat doet. Nog ruim 600 gram over, dus dat wordt stuffed fries en nachos eten komende week

In navolging van gister zojuist Moink Balls gemaakt. Paar op en die waren goed! Beetje jammer dat de hond er een met cocktailprikker en al op heeft... Niks aan doen en afwachten zegt de dierenarts
d8c89628bf7d310000ce6ed482973c2e.jpg

0ed2347d3789d27504ce089e4364b7ad.jpg
 
Gefeliciteerd met de knorrie award.
Ziet er prima uit.
Volgende keer, en dat is geen harde wetenschap, zou ik doorgaren tot 92C.
 
Mijn Cocker heeft dat een keer geflikt met een ijslollie, komt goed als je de natuur zijn gang laat gaan. Een prikker is jammer genoeg iets moeilijker terug te vinden.
 
Gefeliciteerd met de knorrie award.
Ziet er prima uit.
Volgende keer, en dat is geen harde wetenschap, zou ik doorgaren tot 92C.
En dan te bedenken dat in het recept een kerntemperatuur van 82 graden staat. Lijkt me een typo
 
En dan te bedenken dat in het recept een kerntemperatuur van 82 graden staat. Lijkt me een typo
Welk recept? Van julius?
Zoek eens naar noskos wedstrijdrecept. Geen stall, perfect resultaat.

En weet je, soms heb je gewoon een stuk vlees die wat minder vet of zo bevat, een iets andere samenstelling heeft. Dan moet je wel eens afwijken van het recept.

Maar evengoed Was het lekker en dat Is het belangrijkste.
Gefeliciteerd met je sticker
 
Welk recept? Van julius?
Zoek eens naar noskos wedstrijdrecept. Geen stall, perfect resultaat.

En weet je, soms heb je gewoon een stuk vlees die wat minder vet of zo bevat, een iets andere samenstelling heeft. Dan moet je wel eens afwijken van het recept.

Maar evengoed Was het lekker en dat Is het belangrijkste.
Gefeliciteerd met je sticker
Ja uit zijn complete bbq boek. Op zijn website staat wel 92 graden. Genoeg goede recepten in het boek, dus gebruik het met plezier. Ook wel de jeu van de hobby. Proberen en leren
 
Ja uit zijn complete bbq boek. Op zijn website staat wel 92 graden. Genoeg goede recepten in het boek, dus gebruik het met plezier. Ook wel de jeu van de hobby. Proberen en leren
Het inderdaad een prachtige hobby.
Alleen 1 nadeel : er komt geen end aan :ROFLMAO:
Hier trouwens het wereldberoemde wedstrijdrecept.
Voor een volgende keer misschien
 
Gefeliciteerd met je Knorretje
 
Terug
Bovenaan Onderaan