BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Pizza van de Weber

 
 
 

EasywoodsQ

Pitmaster
Berichten
753
Gisteren m'n pizzasteen ontvangen en meteen maar proberen leek me een goed idee..... Zelf deeg maken was een beetje kortdag natuurlijk dus even langs de appie voor kant en klaar opgerold deeg, pakje achterham, blikje tomaten, champignons en geraspte kaas. Daarna weer terug voor maismeel zodat de boel niet gelijk aan m'n nieuwe steen zal plakken :giggle:

Eigenwijs als ik ben dacht ik het wel een keertje te fixen zonder pizzaschep....... niet te doen om zonder die plak deeg met alles erop netjes op de steen te krijgen. Uiteindelijk lukte het door lostje op te rollen en op de steen te ontvouwen maar een pizzaschep is dus echt een must!!

Het resultaat is niet zo verkeerd voor een eerste poging..... hier zijn de bewijzen dat het echt is gebeurd:

IMG_2187.jpeg
IMG_2188.jpeg
IMG_2189.jpeg
 
Dat ziet er heerlijk uit. En dat.voor een eerste keer, voortreffelijk.
 
Die zal gesmaakt hebben
Zekers na 2 keer boodschappen doen 😉
 
Wat je zou kunnen doen is een bakpapiertje eronder en dan met een snijplank op de steen schuiven. Doordat je aan de papier trekt schuif je hem zo op de steen.

Zal ik je wat ergs vertellen..... ik had bakpapier onder de bodem maar wilde ‘m zonder op de steen omdat dat beter zou zijn ivm vocht uit de bodem opnemen door de steen.... nooit aan gedacht dat je na een minuut of wat het bakpapier er zo onderuit kunt trekken :rolleyes:
Evengoed bedankt voor de tip ;)(y)
 
Zal ik je wat ergs vertellen..... ik had bakpapier onder de bodem maar wilde ‘m zonder op de steen omdat dat beter zou zijn ivm vocht uit de bodem opnemen door de steen.... nooit aan gedacht dat je na een minuut of wat het bakpapier er zo onderuit kunt trekken :rolleyes:
Evengoed bedankt voor de tip ;)(y)
Dat is zo leuk aan dit forum, je leert iedere keer weer bij 👍🏻
Een professional heeft gewoon al heel veel "fouten" gemaakt!
 
Lekkere pizza hoor. Ziet er heel smakelijk uit. Zn schep is super handig. Ik gebruik ze ook om mega burgers op de Q te krijgen
 
Zal ik je wat ergs vertellen..... ik had bakpapier onder de bodem maar wilde ‘m zonder op de steen omdat dat beter zou zijn ivm vocht uit de bodem opnemen door de steen.... nooit aan gedacht dat je na een minuut of wat het bakpapier er zo onderuit kunt trekken :rolleyes:
Evengoed bedankt voor de tip ;)(y)
Prima pizza toch.

Van de week ook al op facebook tegengekomen dat de steen vocht op zou nemen uit de bodem. Lijkt me sterk, een steen van 300 graden+ verdampt volgens mij direct al het vocht waar het mee in aanraking komt.
 
Prima pizza toch.

Van de week ook al op facebook tegengekomen dat de steen vocht op zou nemen uit de bodem. Lijkt me sterk, een steen van 300 graden+ verdampt volgens mij direct al het vocht waar het mee in aanraking komt.
Precies dit. Er worden betere pizza's gebakken op staal dan op steen
 
Terug
Bovenaan Onderaan