BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer pizza op de KJ

 

GilbertvH

Sprokkelaar
Berichten
45
Vandaag hebben we voor het eerst pizza’s gebakken. Ik heb hiervoor de pizzasteen van The Basterd gekocht ipv die van KJ simpelweg omdat deze dikker is. Vanwege tijdsgebrek heb ik het recept van Italieplein gebruikt. Als je dit wilt maken geef ik je één gratis tip: Langer laten rusten dan de aangegeven 15 minuten!

Het is even wennen om voor het eerst pizzadeeg te kneden en pizza’s te bakken, maar al met al ben ik wel erg tevreden. Hoop geleerd en de buikjes vol. Het vreet wel kolen, maar morgen vullen we hem gewoon weer aan voor de volgende sessie (sparerib).

Ik heb de KJ aangestoken met 2 wokkels en nadat deze uitgebrand waren de platesetters geplaatst en de pizzasteen op het rooster. Werkte perfect en bij 300C ben ik hem gaan knijpen.
D2454B49-4AC7-44AA-8BEA-0B35CCD5734F.jpeg

8C13D7A0-5F92-435F-99EA-58BF6D4C54BE.jpeg
C3AC26A7-0B8C-449C-ADB6-28E73FFA13A2.jpeg
D1864C9D-1EA8-48B7-A33D-F0A74D39F12E.jpeg
 
Ziet er prima uit. Wat het pizzadeeg betreft, hebben veel broodbakmachines een pizzafunctie.
 
Bellisimo, op YouTube staan een paar handige filmpjes over pizzadeeg en pizza’s vormen.


En

 
Moet je wel een broodbakmachine hebben 😉
Klopt. Maar dan weet je dat voor moest je het eens voor een prikje tegen komen en het zo willen doen. Ik weet ook nog maar sinds een paar jaar dat het daarmee kan.

Wij hebben er zelf ook geen, maar vrienden van ons doen het allemaal zo. Bij ons is het met de keukenrobot.
 
Voor de eerste keer mag je denk ik best trots en tevreden zijn met het resultaat (y). Ziet er erg lekker uit.
 
Dat ziet er uit als een goed pizza avondje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan