BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer op de monolith

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Hoewel mijn probleem (beschadigde levering van mijn kamado) nog niet is opgelost mocht ik deze gezien de lange levertijd toch gaan gebruiken.
Dus ik en mijn dochter geprobeerd om deze even op de tafel te tillen en door het gat naar beneden te laten zakken, gauw mee gestopt. dat lukt dus niet. Het gehele meubel moet uit elkaar kamado erop en dan weer alles in elkaar. Ja dat doen we dus geen twee keer. Vanochtend even een tafeltje gemaakt en nu mijn eerste run op een keramische kamado. Wat een verschil met mijn everdure 4k. De temperatuur is zoveel makkelijker te regelen. Eerst even een paar uurtjes op 120 gr. daarna alles open en de pizzasteen erop. hier het resultaat.
IMG20210728181641.jpg

Ja het is een kleintje maar zelfs deze is al aan de grote kant voor mij.
 
Uiteindelijk😉 wel een lekkere run geweest

hij hoeft ook niet altijd helemaal vol te liggen
 
Vervelend om te lezen dat de problemen met je monolith nog niet zijn opgelost. Gelukkig kan je met deze wel aan de gang.
lekkere eerste run
 
Even een update. Ja de nieuwe Monolith is binnen. Gisteren gekomen. Nu dat ding nog in het meubel krijgen. De maat die Monolith opgaf is alleen geschikt om deze kolos van bovenaf in het gat laten zakken. Ja doe dat maar eens. Het blad is niet sterk genoeg om 120 kg te dragen. Uit eindelijk het blad maar doormidden gezaagd. Niet helemaal maar die gekitte voegen was toch een uitdaging. Verder nog wat eraf geschroefd.
IMG20210924123758.jpg

Weer in elkaar.
IMG20210924124947.jpg

En hier het geheel.
IMG20210924144926.jpg

De losse monolith moet retour en is zonder inhoud.
Meteen even een rooktest gedaan op de nieuwe die is wel veel beter afgedicht. De nieuwe is veel sneller uit. Als ik deze na een half uur dicht open doe branden er geen kolen meer. Bij de oude moest ik blij zijn dat dit na 3 uur het geval was.
Scheelt ook kolen.
De motivatie (duurde allemaal best wel lang) is weer terug. Dit weekend gaan we lekker los. Mooi stuk hert roken en dan afgrillen op het spit.
En voor het klootjes volk sate met hamburgers.
 
Mooie set zo. En nu onbekommerd genieten.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan